Marshmallow T gaat poffertjes meenemen naar school voor het kerstdiner. Hoeveel zal ik doen? Er is natuurlijk ook heel veel ander eten π Ik heb echt geen idee. Ik geloof dat ze met ongeveer 20/24 kinderen zijn.
Pimpelmeesje Marshmallow hier zeggen ze 4 a 5 hapjes. Ik had de poffertjes op een kerstprikkertje gedaan vorig jaar, 3 op een prikker en dan een stuk of 6.
Marshmallow Pimpelmeesje oh ja dat kan ik wel doen natuurlijk op een satΓ© stokje. Zal ik dan 1 stokje per kind doen? Ik moet morgen echt even tellen hoeveel kinderen er zijn, dan koop ik het morgen nog wel los ipv in de bestelling erbij doen.
Vulpen Marshmallow Zal ik dan 1 stokje per kind doen? Nee joh! Ongeveer 1/3e zeggen ze. Ik zou ongeveer 10 stokjes maken.
CrazyCatLady Marshmallow volgens mij zitten er 36 in zo'n kant en klaar zak, 12x3? Of ga je ze zelf bakken?
Trees Marshmallow ik zou ook 8-10 stokjes max doen. Als elk kind voor elk kind een hapje meeneemt, heeft elk kind 24 hapjes. Dat is veel te veel en kan de helft weggegooid worden. Is echt zonde.
Marshmallow Trees ja oke dat is waar. Dat kunnen ze op onze school heel goed, de ouders zitten altijd in de kantine en mogen de restjes opeten. Nou restjes hebben we dus altijd genoeg π
CrazyCatLady Marshmallow im de praktijk worden het dan waarschijnlijk 11 stokjes en een bakje met pofferkruimels π
Vulpen Hopsatee Jongste doet chocolaatjes. Tien in een pakje maar 2 verschillende soorten is leuk, dus alsnog 20 chocolaatjes π«£
Rietjesbeker Wij moeten 8 hapjes per kind. Ik heb appelcakejes gemaakt. Zie wel of er iets terug komt, in een klas met 27 kinderen is 27x8 nog steeds heel veel...
Rietjesbeker Vulpen ja, als ik hoor wat anderen moeten qua aantallen, vind ik 8 echt super. Ik wilde zeggen: volgens mij is het ook ruim voldoende, want iedereen neemt voor 8 personen wat mee. Maar ik heb ze al lekker klaar π
Vulpen Rietjesbeker Goed bezig geweest! Maar ik bedoelde dat 8 hapjes per kind me een prima aantal lijkt. Mijn kinderen zouden vast ook wel 20 hapjes op kunnen π Maar ik hoor net dat ze bij jongste na het eten disco gaan doen, dat is wel leuk!