Hopsatee gewoon beiden niet. Waarom zou je gaan zitten staren naar iemand met een handicap? Vind ik ook zwaar onbeschoft. Onze handicap is geen attractie ter vermaak voor anderen. Kinderen vind ik overigens nooit erg, maar volwassenen zouden beter moeten weten.
Ik heb gewoon een leuke dag uit en dan komt er weer een of andere onbeschofte eikel aan met de vraag wat ik mankeer. Serieus flikker een eind op, want het gaat je geen reet aan. Ik ben gewoon iets leuks aan het doen met mijn gezin. Ik snap niet waarom je dit überhaupt van een vreemde wilt weten. Is dat nu echt zulke boeiende informatie? Ik vraag toch ook niet aan hen waarom ze zo rotkop hebben 🤐.
Het is niet dat het af en toe gebeurd, maar regelmatig. Mensen met een handicap zijn meer dan hun beperking en je vraagt gewoon niet zomaar naar de medische diagnose van een onbekende en je gaat ook niet zitten staren. Je weet nooit wat de reden is van iemands handicap, hoe recent het is en hoe je iemand met deze vraag kan kwetsen en pijn doet. Mijn dochter was er vanochtend behoorlijk van ontdaan en ik ben dit in het verleden ook regelmatig geweest. Ik kan er nu beter tegen, maar dat was de eerste twee jaar niet zo. Het is gewoon een confronterende kutvraag als je zelf nog midden in je verwerking zit.