Elsie89
Huggybird
Marshmallow
Dat omkopen heb ik inderdaad ook ja!
Maar ik val ook voornamelijk over het stukje "niet meer praten over het verleden, en het gewoon leuk hebben".
Imo is het een compleet gebrek aan nemen van verantwoordelijkheid en erkenning van wat er is gebeurd. Er hoeft geen heel uitgebreid gesprek te volgen, maar een sorry lijkt me wel het minste wat ze mag doen..
I had het giftcard verhaal nog niet eens meegekregen, en die kreeg er al de gruwels van. Die heeft direct nee gezegd.
Maar H is.. naïef soms. Ze wil het beste zien in mensen, en zij leest dit bericht als: ze heeft spijt, mist ons, ze verdient een kans, ze bedoelt het goed.
Ik kan H nergens toe dwingen, ik heb gezegd haar te vertrouwen in haar oordeel, maar wel gewaarschuwd dat ze goed op haar grenzen let.
Maar alles in mij wil gewoon gillen: waarom loop je het mijnenveld vol rode vlaggen weer in? Het kan alleen maar fout gaan!
Maar aan de andere kant.. I is soms heel star, en dat is ook niet altijd gezond natuurlijk. Mijn mening is ook gekleurd. Misschien heeft H juist een punt om er voor open te staan en het te proberen?
Ze beslissen zelf hoor, ik ga niemand dwingen om wel of geen contact te hebben. Maar ik wilde even kijken of jullie het ook zagen, en mijn gevoel niet alleen kwam door de ervaringen uit het verleden..