Manque Dat is ook gelijk het nadeel, zeg maar. Als ik ook nog korting moet gaan geven over stukken waar ik amper iets aan verdien omdat ze 8 stukken tegelijkertijd willen afnemen, geef ik het vrijwel gratis weg. Het verpakkingsmateriaal om iets naar de USA te sturen is nogal veel. Zelfs als ze de verzendkosten betalen, ben ik ook nog een paar euro aan ieder stuk kwijt aan materiaal en een paar uur om alles in te pakken en weg te brengen.
Ja dat snap ik. Alleen het zou natuurlijk kunnen, dat als het eenmaal goed gaat lopen. Dat je (veel) meer zou kunnen gaan vragen in de toekomst. Dat zij dat klein willen beginnen is natuurlijk logisch. Ze kopen iets aan in de hoop het te verkopen, of het verkoopt is nog maar de vraag. Dus dat zou denk ik mijn eerste vraag aan mezelf zijn als ik het zou zijn; ambieer ik om van mijn hobby werk te maken. Zo ja, dan zou ik bouwen naar alles gaan doorberekenen en mezelf een normaal salaris er op geven. Alleen dan moet je dat wel willen. Als je zegt nee het moet een hobby blijven, dan zit daar een andere redenatie achter.
Kijk in het ene scenario is dit een business opportunity, dan moet je kijken naar de lange termijn en zou dit een opstapje kunnen zijn naar meer. En dan zou ik nu niet kijken naar dingen als verpakkingsmateriaal. Want dat is op de lange termijn natuurlijk een futiliteit zeg maar. Maar als je zegt van nou ik heb helemaal geen zin om dit als een soort side hussle te doen en mβn hobby moet vooral een hobby blijven. Dan zou ik er denk ik niet op ingaan. Ik zou het alleen doen als investering naar n kans op potentieel succes in de toekomst.