Jules heel lullig, maar helemaal niks. Dit is bij ons ook een terugkerend probleem.
Andersom (als ik te laat was met omgang) moest ik hem iets van 2000 euro per dag boete betalen. Ik heb toen contact gehad met mijn advocaat toen ex de eerste keer voor 3 maanden naar Spanje naaide of zoiets andersom ook mogelijk was, en er werd doodleuk gezegd dat kinderen voelen het aan als vader alleen komt omdat het moet in plaats van wil, dus dat is op langere termijn alleen maar schadelijker om hem te dwingen.
Uiteindelijk heeft de rechtbank de omgangsregeling aangepast tot 1 middag per maand omdat het dus niet haalbaar was voor hem om de oorspronkelijke regeling na te komen, en nu komt hij opdagen wanneer hij zin heeft. Soms is dat inderdaad netjes 1 keer per maand, meestal niet.
Als moeder ben je gewoon de lul, er wordt gewoon van je verwacht dat je je maar aanpast en compenseert, shit happens.
Ik zou haar dus adviseren om verder te kijken naar andere mogelijkheden, wat instanties te bieden hebben om haar te ondersteunen.