iMoeder Atwood heeft in interviews altijd aangegeven dat ze zelf niks verzonnen heeft en dat alles in haar boek ooit ergens op de wereld zo gebeurd is.
Interessant! Ik ga er eens wat meer over opzoeken.
iMoeder Ik maak me ook niet alleen zorgen over lhbti. Ik maak me ook zorgen over vrouwenrechten.
Ik idem. Al maak ik mij nu nog minder zorgen over de vrouwenrechten in Nederland dan de rechten voor lhbti in Nederland, omdat de laatste groep de laatste jaren steeds meer met discriminatie te maken heeft en de verworven rechten veel minder diep/ lang verankerd zijn in de maatschappij.
Voor de vrouwen in de US maak ik mij wel grote zorgen. Ik las het vandaag inderdaad mbt stemmen, maar ook bijv de ideeen om de cycli van vrouwen is monitoren. Super creepy is dit toch!
iMoeder Verder zie ik niet echt veel over homo’s en lesbiennes voorbijkomen
Ik volg dit zelf heel gericht (het valt mij ook op dat er weinig over voorbijkomt als je niet gericht zoekt) en de situatie is zorgelijk en er is veel discriminatie/ongelijkheid. Mijn ex-vriendin is Amerikaans en woont daar alweer jaren, samen met haar vrouw. Zij zijn nu wel gericht maatregelen aan het treffen om zichzelf te beschermen. Het is zover dat ze nu uit voorzorg moeten liegen over hun relatie en zij heeft al haar social media verwijderd. Ze zijn nu een soort van vogelvrij en worden niet meer beschermd door wet- en regelgeving. De kans op inkomen, huisvesting etc is drastisch verkleind en ook dat gaat invloed hebben icm de toenemende haat die zij ervaren.
iMoeder Hitler heeft destijds inspiratie opgedaan en later een deal gesloten met de Katholieke Kerk.
Dat wist ik niet, maar interessant om te weten.
Nescio Het hele patriarchaat is gericht op zwakke, onderdanige vrouwen en witte mannen die de dienst uitmaken en de rest van de wereld in de greep houden.
En zwarte mensen te zien als dieren en ze tot hun slaaf te maken. Walgelijk! Uiteindelijk draait het allemaal om macht om zichzelf bovenaan de voedselketen te zetten ten kosten van anderen.
Nescio Ik denk echt dat dit de laatste zure oprisping is van die toxic masculinity. Maar dat wil niet zeggen dat dit geen moeilijke tijden zijn en worden. Zeker in de VS, en landen in Europa ontsnappen er ook niet aan.
Ik hoop het echt! Ik vind het echt schokkend dat er ook in landen in Europa steeds meer anti-lhbti+ wetten worden aangenomen. We gaan achteruit ipv vooruit.
Voelen jullie soms ook zo machteloos? Ik doe wel wat kleine dingen om hier tegen te protesteren /mensen te steunen, maar wat ik doe voelt ongeveer even zinnig als het toevoegen van een zandkorrel in de Sahara. Ik zou graag meer willen doen, maar ik weet niet goed wat.