Ik heb er twee boeken over gelezen. Puur uit interesse. De filosofie erachter en de gerichtheid op de natuur spreken mij erg aan. Idem de kruidengeneeskunde als onderdeel, maar ik geloof niet in magie en spreuken etc.
Ik ben niet bepaald spiritueel of religieus aangelegd. Ik mis dat gen echt compleet kun je wel concluderen. In de kruidengeneeskunde had ik mij overigens al eerder verdiept en vind ik nog steeds super boeiend, maar ook daarin ga ik wel op zoek naar bewijs en wel gericht op de praktische uitvoering. Ik spreek geen spreuken uit als ik olie van goudsbloemen sta te trekken of mijn eigen kruidenthee brouw tegen bijv maagkrampen.
Bij een Coven krijg ik een wat sekte achtige vibe, maar dit kan pure onwetendheid van mijn kant zijn. Wicca spreekt mij dus in de basis aan, maar een groot deel van de uitvoering niet. Al snap ik wel het nut van rituelen, maar dat vind ik voor elk soort ritueel en dan ga ik ook daar weer een psychologische verklaring voor bedenken ipv het gewoon te laten zijn. Ik redeneer alles kapot. De vraag is of je dus op mijn bijdrage zit te wachten 😅 (of ik hou gewoon mijn mond bij de onderwerpen waar ik niks mee heb).
Astrologie heb ik niks mee en tarotkaarten vind ik vaak vooral heel mooi om te zien, maar ik zie het dus meer als kunst ben ik bang. Alleen er zijn echt zulke mooie tarotdecks 😍.