Pimpelmeesje is hypermobiliteit erfelijk? ik schijn ook in een aantal gewrichten hypermobiel te zijn volgens fysio’s. Al ben ik maar mijn idee juist zo stijf als een plank, maar mijn gewrichten strekken te ver over of zo iets. Het tussenschot in mijn hart is ook hypermobiel en weefsel bij mijn bekken/ baarmoeder ook (daarom is de boel verzakt). Mogelijk dat ze het van mij heeft als het erfelijk is? Haar knieën strekken sowieso bizar ver door (ze loopt ook al heel lang bij de fysio voor haar knieën) en zij is wel heel lenig itt deze stijve hark 😜. Hopelijk krijgt ze er niet vaker last van of is het straks over na de puberteit.
Weet jij wat ik de volgende keer moet doen? Ik raakte nu wat in paniek. Denk ook omdat ik alleen thuis was en ik even niet wist wat ik moest doen als eerste stap. Zij begon zelf automatisch op haar heup te duwen en ik ben nu maar mee gaan duwen. Was dat handig of juist niet? Ik duw mijn eigen schouder ook altijd zelf terug. Dat voelt echt heel lekker als die terug plopt 😬.