[verwijderd] Ik ben inderdaad wel heel geordend en van de schema’s en lijstjes, maar ik ben tegelijk ook weer flexibel om af te wijken en ik heb bijv een sterk gevoel voor tijd en inschatten hoelang dingen duren. Daarnaast kan ik me goed concentreren (wel als het moet, maar dat is meer iets wat ik heb sinds ik moeder ben, daarvoor was mijn concentratie nog veel beter) en soms neig ik wel naar me zo vastbijten in dingen dat ik alleen maar dat kan doen - maar ik kan er ook weer uit.
Voor elk iemand (zijn er 3 geweest in de afgelopen jaren en allemaal “vluchtige” collega’s”) die dat heeft gezegd, zegt inderdaad elk persoon die mij goed kent dat ze helemaal niet denken dat ik adhd heb. Meestal wordt het genoemd vanuit het feit dat ik soms gewoon heel hyper kan LIJKEN voor mensen. Dat is omdat ik snel praat, snel beweeg, snel denk. Voor sommige mensen kom ik mogelijk ook gejaagd over en dus heel “druk” Maar ik ben juist ook iemand die in vergaderingen gerust een uur niks kan zeggen.
Dus in mijn geval denk ik ook dat deze 3 mensen mij gewoon anders hebben “geïnterpreteerd” (voor zover dat kan haha) en misschien zegt het meer wat over hen (dat zij mij gewoon eerder als druk ervaren en dus vragen: heb jij wellicht ADHD? Of: wel eens aan ADHD gedacht. of: heb je wel eens vaker gehoord dat je overkomt als iemand met ADHD 🤣
De eerste keer dacht ik ok, raar nog nooit gehoord. En 2e en 3e keer ging ik toch twijfelen.
Wat jij zegt over self improvement klopt overigens wel. Ik krijg ook vaak op mijn werk terug dat ik soms een te wat hoge zelfreflectie heb zelfs (streng voor mezelf) omdat ik ongeveer elk “dingetje” van mezelf wil aanpakken of verbeteren terwijl ik ook gewoon mag kiezen voor: dit ben ik en dus goed genoeg.