Bob_Ross ja zou vast kunnen, maar wat ik me ervan kan herinneren is dat het super veel vragen zijn waarvan ze niet allemaal even duidelijk adhd zijn. Zovan; dat wanneer je alles negatief invult dat er dan adhd uitrolt zeg maar. Volgens mij werkt dat zo niet. (Dat weet Trees beter denk ik). Ook zijn ze heel persoonlijk, het zijn geen kennisvragen.
Maar een prof zal ze denk ik wel bewust zo kunnen invoeren om dan juist wel of juist niet een diagnose te krijgen.
Ik vraag me alleen dan wel af waarom je (niet jij persoonlijk hoor maar ‘iemand’) dat zou doen. Je wil als het goed is de juiste diagnose, welke dus niet de juiste is als je antwoorden niet naar waarheid invult.
Uiteindelijk heb je dan ook alleen jezelf ermee. Waarschijnlijk loop je al vast in het dagelijks leven - de reden waarom je in eerste plaats bij een psych zit - en met een gemanipuleerde diagnose ga je alleen maar vaster zitten. Niet slim.
Onbewust manipuleren is heel erg moeilijk denk ik. Het zijn heel veel vragen. Bepaalde onderwerpen hebben misschien meer kleur (wegen zwaarder voor je of loop je op dat moment erg tegenaan) waardoor je ze bijv negatiever ziet/ervaart dan op een goede dag / periode waardoor je ze misschien onbewust ‘manipuleert’? Maar is er dan wel sprake van manipulatie vraag ik mij af.
Maar ook daarin hoor; de vragen zijn te breed verspreid over de verschillende aspecten en domeinen om alles op die manier onbewust te manipuleren. Dat zou denk ik alleen bewust kunnen.
Denk ik… Is zo mijn eerste gedachten erover.
Ben je bang dat jij / iemand onbewust de test heeft gemanipuleerd? En welke kant op gemanipuleerd? En Waarom denk je dat?