Zonnebloem Ik heb een systeem en een bedrag daar voor. Maar vaak komt er toch wat tussendoor gefietst.
Mijn systeem (wat volgens mij heel veel mensen hebben), komt er op neer. Mijn loon komt binnen op mijn privérekening. Van daaruit gaat via automatische incasso een x bedrag naar mijn rekening voor laste lasten en boodschappen. En x bedrag naar mijn spaarrekening en een x bedrag naar de spaarrekening voor studie kosten kinderen. Ik houd daarna ongeveer €600 over aan ‘mag uitgegeven worden’. Daar koop ik dan wel echt alles van. Mijn kleding, kleding voor de jongste, schoenen en jassen van beide jongste (dochter krijgt kleedgeld maar schoenen koop ik), uitjes, ergens een keer een ijsje halen of lunchen, een keer eten bestellen, drogist/ action/vitamine supplementen, en alles voor voor mezelf zoals skincare.
In theorie zou ik daar dus prima mee uit moeten komen. Maar eigenlijk is er altijd wat en de spaarpot wil nog niet zo. Dit jaar bijv toch last minute op vakantie gegaan, de auto moet gekeurd, hordeur is kapot gegaan, (net nu het eindelijk mooi weer gaat worden 🙄..) Telefoon van de jongste kapot. Het is nog even vakantie dus kinderen willen ook wel weer wat dagjes weg. En er moeten zo weer schoolspullen gekocht worden natuurlijk.