Huggybird Het was toch tijdens stage heel leuk? Wat is er veranderd in de tussentijd?
Het begon leuk, maar werk al snel minder hoor.. maar H wilde graag een bijbaantje en deze kreeg ze in haar schoot geworpen, en tja, geld is geld. Ze wilde sparen voor Parijs 🤷♀️
Maar tijdens haar stage was het een kwestie van vakkenvullen, toen werd er ook onverwachts gecontroleerd door school (wat uiteindelijk pas op de laatste dag was, maarja, niemand wist wanneer het zou gebeuren), en er was nog een leerling die daar stage liep.
Maar sinds ze officieel in dienst is lijkt het alsof ze haar gewoon gebruiken voor alle shit waar ze zelf geen zin in hebben. Magazijn opruimen/poetsen, wc schoonmaken etc.. uit elkaar halen van de horeca apparaten dus.
En toen begon de vakantie, en werd ze zonder overleg ineens ingepland van 8:30 tot 18. Er is nergens gevraagd naar haar wensen of beschikbaarheid, dus H was al best pissig, maar ja.. laat maar. Het zijn uren, het is geld, en het kwam toevallig ook uit, dus ze heeft er niks van gezegd. Ik vermoed dus ook dat dat de druppel is geweest dat ze nu zoiets hebben van "H doet het toch allemaal wel".
En vandaag kwam daar dus nog meer getreiter bovenop, eerst omdat ze inklokte om 8.32 (ze was er om 8:10 hè? Ze heeft een 20 min buiten gewacht tot de deur open werd gemaakt!), en nu dat elastiekje gezeik wat gewoon de druppel is..
Haar leidinggevende heeft ze al sinds haar stage niet meer gezien, want die zit in een ander filiaal.
Ik had zelf niet door dat het zo erg was. Ik dacht gewoon dat ze onrealistische verwachtingen had van een bijbaantje en heb haar gepusht om door te zetten tot ze naar Parijs gaat, want iets anders vind ze niet meer voor die tijd..
Maar vanmorgen appte ze me dat ze huilend op het bankje aan de overkant zat omdat ze echt niet meer wilde werken daar en de hele dag druppelen er dus steeds meer verhalen binnen..
Ik voel me dus ook wel schuldig dat ik haar niet serieus genomen heb 😕