Vulpen ik ook en ik kan ook echt geen stukken naspelen op gehoor. Mijn man kan geen noot lezen, maar als hij een liedje hoort kan hij deze met rechts bijna foutloos naspelen op de piano. Ik weet niet eens met welke noot ik überhaupt moet beginnen.
Snoeki ik heb wel wat geleerd in al die jaren, maar dat heeft meer met inzet dan aanleg te maken. Ik ben ooit op muziekles gaan op advies van ik dacht dat het de schoolarts was, omdat mijn coördinatie en fijne motoriek wat achterliep voor een 7-jarige. Mijn leercurve was de eerste twee jaar ook heel vlak en plotseling viel het kwartje (echt letterlijk van het ene op het andere moment) en kon ik eindelijk tweehandig spelen. Mijn man en kinderen hebben echt een extreem goed muzikaal gehoor. Ik ben zeg maar de vrouw, die als ze danst er net een seconde naast zit, terwijl de rest van de groep wel in de maat zit en het zelf niet doorheeft 😅.
Ik ga ook even YouTube checken. De fysio heeft vanochtend mijn pols en schouder weer losgemaakt en weer wat rechter gezet en ik heb een tijdsbeperking van haar gekregen 🤣. Ze vond het wel een goede oefening. Op die ene verlamde spier na, heb ik meer dan voldoende kracht in mijn rechterarm/ schouder, maar het uithoudingsvermogen van de spieren is daarentegen echt enorm beperkt. Dit is wel een leuke manier om juist het uithoudingsvermogen te trainen zonder echt kracht te hoeven gebruiken.