Nieuw deel!
Oude deel is hier: https://allesvoordekids.nl/d/48-wat-vraag-jij-je-af/7701
Nieuw deel!
Oude deel is hier: https://allesvoordekids.nl/d/48-wat-vraag-jij-je-af/7701
Ik had Nescio's post niet gemist, wel niet op geantwoord, maar ik was er nog wel erg over aan het nadenken. Omdat ik de afgelopen weken juist het omgekeerde dacht. Waar Nescio schrijft dat ze eigenlijk méér wil delen, dacht ik juist: ik moet heel veel minder delen. Autonomer worden. Niet voortdurend mensen vermoeien met mijn verhalen, maar geen contact zoeken, gewoon mijn leven leven en dat bij mezelf houden. Sowieso geen foto's meer maken van regenbogen paddenstoelen luchtballonnen, dat neemt allemaal maar serverruimte in beslag. Meer boeken lezen.
LilyMilie de oplossing is om ‘wijs te delen’ ; weet wat je tegen wie zegt, hoe je het zegt en hoeveel je kan delen.
Maar dit zal wel kloppen ja.
Ik las wel gisteren in de krant dat de meeste mensen tegenwoordig met autonoom leven iets anders bedoelen, geen belasting meer betalen en zo, maar enfin
LilyMilie Wel een grappig verschil tussen jou en je zus inderdaad. Toch denk ik dat dat misschien dan een karakter of ervaringen ding is? Misschien is het ook niet altijd te verklaren. Ik heb namelijk dezelfde ontwikkeling gemaakt als jouw zus, ik verwacht helemaal niks van mensen en ik neem ook heel weinig persoonlijk van wat mensen tegen me zeggen of hoe ze op mij reageren. Ik vind dat vaak veel over mensen zelf zeggen. Maar ik ben ook totaal niet gezien als kind, laats staan herkend, en ben ook helemaal niet sociaal. Dat heb ik mezelf echt heel bewust aan moeten leren. Ik had inderdaad ook geen aansluiting en teleurstelling. En ook de mentaliteit van ‘ik doe het zelf wel’, geen andere mensen nodig willen hebben (hyper independence) ontwikkeld. Mijn favoriete boek was Hasse Simonsdochter, dat heb ik tig keer gelezen.
LilyMilie . De huidige cultuur is toch van het externe; uitspreken, uitdragen, delen delen delen.
Maar dat ervaar ik helemaal niet zo. Ja, online wel, maar verder? Ik vind dat mensen over het algemeen uitermate weinig over zichzelf delen. Alsof ze gewoon kunnen leven zonder dat de mening van anderen hen boeit. Ik bewonder dat enorm, ik wil dat ook kunnen.
(of ze willen niks met míj delen, dat kan ook, maar is een nog deprimerender conclusie)
Wie weet een leuk cadeautje voor een kennis/vriendin?
Ik dacht dat ik een bericht had getypt maar kan het niet meer vinden.
Wat is een leuk verjaardagscadeau voor een kennis/ vriendin/ moeder waar je vaak gezellig mee kletst bakkies doet maar niet echt samen iets onderneemt zonder kinderen?
Waarom moet ik 7! woordenboeken kopen voor L. Achterhaald gedoe
Trees heb de buurvrouw geappt, haar dochter doet zelfde niveau op dezelfde school (alleen dan jaartje eerder, gaat nu naar de 2e) en die zegt dat S ze nog niet gebruikt heeft. Dus ik koop nog even niks. Voor huiswerk is google ook prima
Huggybird ja daar ben ik dus bang voor. Atlas hoefde niet volgens mij
Toch6
Hoeveel talen heeft ze wel niet dan?
Volgens mij gebruik je die dingen haast niet.
Mamabeertje engels, Frans, duits, beide kanten op. En Nederlands een gewone