Zonnebloem ergens wel fijn dat ze je negeert denk ik? Althans, dat lijkt me een betere optie dan een scène schoppen in de Hema. Na jouw verhalen over haar zou dat me op zich ook nog niet eens verbazen 🙈
Zonnebloem ik ben heel erg zielig en ben zo’n goede moeder
Hey, die ken ik ook! Boehoe.
Mijn moeder was nog eens extra zielig omdat ze een kreeft is, en dat zijn familiemensen, en haar arme, arme kleinkinderen nu ik al haar plannen voor de beste oma ooit verpest heb. Want kreeften hebben kleinkinderen nodig!!!
Tja bitch, ik ben een schorpioen, wij steken 🤣
Het scheelde voor mij enorm dat er in de afgelopen jaren continu familieleden naar me toe zijn gekomen met een "we snappen het nu. Wij hebben ook het contact verbroken". Die campagne heeft ze keurig zelf om zeep geholpen 🤷♀️
Heel af en toe kijk ik nog op haar Facebook, en de enige gemeenschappelijke vrienden die we nog hebben zijn een achternichtje uit Kaapstad en de moeder van een vriendin van mij van de basisschool. Dat boeit mij ook echt totaal niet als zij er wel intrappen.
Ik heb een tijdje haar voornaam geprobeerd, maar dat voelde ook niet oké. H had in die tijd ook een vriendinnetje met dezelfde naam, dus dat was ook verwarrend.
Ik heb het nu nog zelden over haar, heel toevallig vanmorgen dus, en met uitzondering van de witte wief opmerking noem ik haar toch gewoon "mijn moeder". Volgens mij zijn jullie de enige met wie ik af en toe nog over haar praat, en dat zou voor jullie ook verwarrend zijn als ik ineens begin over ene Linda 😂
Aan het einde van de dag is ze dat gewoon, maar de lading van het woord, wat de betekenis zou moeten zijn, het archetype, is er voor mij wel vanaf nu. Je hebt moeders, en moeders.
Ze is mijn moeder. Ze is een reteslechte moeder. Ik heb 0.0 behoefte aan contact met mijn moeder. De 'titel' heeft gewoon geen enkele waarde meer voor mij in de context met haar.
Terwijl als ik het heb over mijn eigen kinderen, ik wel moeder ben, het is echt een gevoelsmatig dingetje denk ik.
Ik heb daar ook echt wel een tijd mee geworsteld hoor, ik denk dat het heel normaal is dat je daar moeite mee hebt.