Zonnebloem mijn moeder heeft hetzelfde geflikt. Het gaat om bijna 2.5 ton pp (zowel mijn zus en ik). Ze heeft mijn opa toen hij een hersentumor had mee naar de notaris genomen en het huis op haar naam laten zetten. Het huis was ooit gebouwd mbv een schadevergoeding die mijn vader had gekregen na aangereden te zijn door een dronken gast, waardoor hij oa zijn arm kwijt was geraakt en wekenlang in coma heeft gelegen. Na de scheiding heeft mijn vader het huis voor een symbolisch bedrag aan mijn opa verkocht, zodat we er konden blijven wonen. Als de jongste (ik) 21 jaar zou worden, zou het huis worden verkocht en de opbrengst over mij en mijn zus worden verdeeld. Alles netjes vastgelegd en mijn opa had de machtiging om alles te regelen, omdat mijn vader er afstand van wilde nemen (en ook gewoon niks kan regelen). Als opa niet zo in de war was geweest, had hij dit ook zeker weten gedaan.
Het huis was in 30 jaar tijd echt enorm veel waard geworden. Net voordat ik 21 jaar werd, werd het huis verkocht en kon mijn moeder met haar mini uitkering zomaar een duur huis zonder hypotheek kopen. Opa zat inmiddels opgenomen op een gesloten afdeling, omdat hij geen idee meer had wat voor en achter was door zijn hersentumor. Ik heb haar toentertijd verteld dat ze het geld in haar kont mag stoppen en toen schreeuwde ze dat ze zelfmoord ging plegen (roepen mijn beide ouders schijnbaar graag), omdat we zulke ondankbare kinderen waren en zij had dit geld verdiend, omdat ze altijd zo hard had gewerkt. Geen idee in welk leven ze werkte, want ik heb haar alleen maar haar hand zien ophouden. Het was ook een vergoeding voor het feit dat ze ons alleen moest opvoeden. Heeft ze zo goed gedaan dat ze het ouderlijk gezag kwijt raakte over mijn zus en de kinderbescherming betrokken was. Was ze denk ik even vergeten.
Ik heb haar heel veel succes gewenst met haar zelfmoord en ben weggegaan 🤐. Vervolgens hebben we elkaar een paar jaar niet gesproken.
Ook een mooie soap hè 🫣. Ik heb er trouwens nooit werk van gemaakt, geen zin in en ze is mijn energie niet waard. Ze stikt maar in het geld.
Edit: ik snap vanuit jouw perspectief dat je het wel zwart op wit wilde hebben. Voor mij voegde het niks toe. Ik weet van zowel mijn oom en tante als mijn vader hoe het zit. Mijn oom is heel betrouwbaar en was erbij aanwezig toen alle papieren werden opgesteld en getekend. Hij heeft ook de wijziging later onder ogen gezien toen hij na het overlijden van mijn opa alle administratie heeft overgenomen. Het geld zelf interesseert mij niet en ze is mijn energie en aandacht niet waard.