Trees Onder welke verzekering val je?
Vgz. Wat ik kon vinden op de site is dat een van de weinigen die überhaupt nog samenwerkt met ze, dat klinkt niet heel positief toch? 😅
Echt, ik kan een boek volschrijven met dingen die daar gebeurd zijn die echt niet acceptabel zijn, maar ik hou me koest en probeer me door mijn behandeling heen te slaan. Maar het zou me niks verbazen als iemand anders wel aan de bel heeft getrokken 🙈
Ik heb wel vorig jaar in mijn overzicht achter heel veel afspraken niet declareerbaar zien staan, maar er werd mij verzekerd dat de praktijk die kosten op zich neemt. Heb er ook geen rekening van gezien. Maar sindsdien loopt het dus zo, vandaar dat mijn eerste gedachte daarheen ging.
De psychologen binnen die praktijk zijn zzp-ers, en tja, als je continu voor Jan lul moet werken omdat het om een of andere reden niet declareerbaar is, zou ik me ook ziekmelden en op het terras gaan zitten 🤷♀️
Trees Misschien een geplande ingreep?
Dat is inderdaad ook nog een optie ja, dacht zelf aan een burnout. Dat komt daar wel vaker voor 🙈
Daarnaast "binnenkort ben ik voor langere tijd afwezig ivm een operatie/medische reden" is nog steeds privé genoeg om te kunnen delen toch?
Maar inmiddels hebben we al 2 keer meegemaakt dat een psycholoog niet meer terugkeerde na haar 'ziekte' zonder iets te zeggen, dus de laatste keer dat een van onze psychologen meer dan 3 weken afwezig was, en ik toevallig een afspraak had met de andere, vroeg ik een beetje voor de grap "ze werkt hier toch nog wel?", en toen reageerde ze dus met "ja hoor, ik heb haar vorige week nog in de kantine zien lopen!". Maar tegen mij werd dus gezegd dat ze al 3 weken ziek was.
Ik ben er een beetje klaar mee. Natuurlijk kan je een keer ziek zijn. Maar 2 verschillende psychologen, die al 4 maanden op en af 3 weken ziek zijn, dan een afspraak inplannen, weer 3 weken ziek zijn etc.. ik vind het verdacht 🧐
Edit:
https://www.nu.nl/economie/6341513/ggz-aanbieders-declareren-tijdelijk-niet-maar-zorg-is-voorlopig-niet-in-gevaar.html
Ik kwam dit tegen, zou dat ermee te maken kunnen hebben? 🤔
Ik kreeg laatst wel een nieuwe toestemmingsverklaring voor de verzekering per mail, en ik, dom, met mijn slaperige kop eigenlijk ondertekend zonder te begrijpen waarvoor ik nou precies tekende 🙈
Eigenlijk meer omdat ik met mijn shit toch al geen privacy meer heb, de gemeente/huisarts/iedere zorgmedewerker in mijn stad weet het toch al, dus het zal wel. Goh, het vgz weet dat ik ptss heb, tja wie niet? De visboer uit een dorpje in zuid-oost Taiwan weet ook dat ik ptss heb 🤣
Alleen later dacht ik even, oeps.... maar toen was het al te laat 🙈