- Bijgewerkt
Ik wil misschien een ooglidcorrectie. als ik mijn ooglid beetpak (klinkt best raar) komt het voorbij mijn wimpers, ik kan daar ook nooit iets van oogschaduw op doen want het verdwijnt gewoon.
Ik wil misschien een ooglidcorrectie. als ik mijn ooglid beetpak (klinkt best raar) komt het voorbij mijn wimpers, ik kan daar ook nooit iets van oogschaduw op doen want het verdwijnt gewoon.
Zonnebloem ik heb er ook weleens over na zitten denken, maar bij mij zie je nog wel een randje als ik mijn hoofd recht hou (ik moet niet naar beneden kijken, want dan verdwijnt dat ) boven de helft van mijn oog en het hangt er ook nog niet overheen. Ik kan in theorie dus nog oogschaduw op dat randje smeren als ik zou willen. Ik ben alleen bang dat het over een paar jaar wel er overheen gaat hangen en dat ik hier met lenzen last van ga krijgen.
Zo is het nu. Ik zit er denk ik nog een beetje tussenin of het echt nodig is?
Wat betekent het als je ooglid over je wimpers komt? Gaat het dan verder hangen? Dan ben ik gedoemd. Als ik mijn ooglid vast pak, komt het namelijk wel iets verder dan mijn wimpers. Minimaal 2x zo ver haha
Zonnebloem
Ik las dit natuurlijk weer niet goed en probeerde m'n ooglid naar m'n wenkbrauw te trekken
iMoeder stel als ik het nu zou doen, gaat het daarna verder hangen? Oftewel kun je beter wachten en het laten doen als het erger is? Weet je dit toevallig?
Ik heb er trouwens nu nog geen last van, maar de eerste periode na mijn cva hing mijn rechterooglid veel meer (is grotendeels bijgetrokken) en dat was best wel vervelend. Ik zag het ook boven in mijn gezichtsveld bij bepaalde kijkrichtingen en ik kreeg mijn lenzen er daardoor lastiger in. Als het zover komt, laat ik er zeker wat aan doen. Of het echt preventief nodig is en of dat handig is??
Trees stel als ik het nu zou doen, gaat het daarna verder hangen?
Nee wat ik er van begrijp volgens mij dus niet. Als dat vel eenmaal weg is, is het weg. Het is andere huid als dat wat er boven zit, vlak onder je wenkbrauw. Dat gaat niet hangen. Dus uitstellen totdat het erger is, heeft volgens mij geen zin. Ik zag laatst een video van een meisje van 27 die een ooglidcorrectie heeft laten doen. Bij haar was het echt genetisch en had de dokter het volgens mij zo uitgelegd. Ik moet ook zeggen toen ze zei dat ze het ging doen, dacht ik, waarom. Alleen de video’s nu is het inderdaad wel een groot verschil. Maar goed, zoals gezegd, ik ben geen arts. Dus ik zou het zeker daar eens aan vragen.
Trees Of het echt preventief nodig is en of dat handig is??
Ik vind het op de foto die je postte eerlijk gezegd al best wel hangen. Het ziet er uit alsof je huid tegen je wimpers aan komt. Dus ik denk dat dat onbewust toch best wel zwaar is.
iMoeder Het ziet er uit alsof je huid tegen je wimpers aan komt. Dus ik denk dat dat onbewust toch best wel zwaar is.
Klopt, het komt inderdaad er tegenaan en ik heb geen idee of het zwaar is, maar daar kom ik vast pas achter als het weg is. Qua uiterlijk stoort het mij (nog?) niet.
iMoeder . Als dat vel eenmaal weg is, is het weg.
Oké dat is positief!
iMoeder Dus ik zou het zeker daar eens aan vragen.
Ik ken via via vaag een oogarts, die 3 dagen per week ooglidcorrecties in het ziekenhuis doet en daarnaast volgens mij ook 2 dagen per week in haar eigen praktijk. Volgens mij is zij wel goed en ik heb net even haar e-mail opgezocht. Ik ga haar even wat vragen stellen.
Ik heb al een reactie terug. Medisch vond ze het niet noodzakelijk, dus het zou puur esthetisch zijn. Alleen voor de ingreep moet je of tijdelijk stoppen met bloedverdunners of je hebt meer kans op zware zwellingen en bloeduitstortingen. Ik sla dus even over.
Ze vond het ook wel meevallen hoe erg het hangt voor mijn leeftijd. Eventueel zou een mini Botox (geen idee wat dit precies is??) ook kunnen volgens haar. Het zou daardoor iets minder hangen en wat lichter aanvoelen, maar ook daarbij zou ik wat meer kans hebben op bloeduitstortingen. Nu heb ik een paar keer Botox in mijn schouder gehad en die bloeduitstortingen waren altijd binnen twee weken al weg en dat lijkt mij een veel hogere dosering dan wat ze in een gezicht spuiten. Daar ben ik dus niet zo bang voor eigenlijk. Ik vind het nu alleen nog niet nodig. Als het voor mijn oog gaat hangen en ik het echt zie in mijn gezichtsveld, ga ik het wel overwegen.
@Zonnebloem ga jij er nog naar laten kijken of nog geen serieuze plannen?
Ik zit al de hele middag op de bank, terwijl het prachtig weer is buiten en er ook nog allerlei rotzooi op het aanrecht staat.
Mamabeertje soms is dat nodig!
Mooi weer dwingt altijd tot naar buiten gaan maar wat als je daar precies geen zin in hebt…