Ik heb zo'n bizarre, nieuwe fascinatie dat ik denk dat ik mezelf overtroffen heb, want het is wel zΓ³ niet passend bij bij.
Even voor de beeldvorming: ik heb geen auto. Ook niet eens specifiek behoefte aan, behalve als het heel hard regent. Auto's boeien me Γ©cht totaal niet. Het onderscheid wat ik maak is gebaseerd op kleur, of 'klein' 'groot' 'bus' en 'vrachtwagen'. Ik weet hoe het logo van een audi eruit ziet, want die heeft mijn vriend, en dat was het. Mijn beste vriendin rijdt in een zwarte auto. Ik weet het verschil tussen een parkeerplaats en een parkeergarage. Ik heb nΓ³g minder interesse in infrastructuur. Ik bedoel, fijn dat het er is enzo, maar ja.
The end π
Maar... er is dus een dude op YouTube, met een kanaal over auto's en infrastructuur, en dat is me toch een partij fascinerend!!
Het is een Amerikaan die commentaar geeft op beelden van het Nederlandse verkeer en type auto's die de camera onderweg tegen komt.
Vorige week heb ik een half uur zitten kijken naar zijn fascinatie over een dashboardcam vanuit een rijdende ambulance, hoe het in Nederland zo goed geregeld is dat iedereen wijkt voor sirenes en hoe soepel de rit verliep.
Vervolgens nog 20 minuten over zijn verwondering over de afsluitdijk.
En vandaag over hoe cool het is dat politie wit is, ambulances geel, en brandweerwagens rood. Omg die ambulance is een Mercedes! Wat fascinerend dat jullie zo veel auto's op diesel hebben! Wat een geweldige vorm heeft die brandweerauto, waar is hij voor bedoeld? Wat een mooi fietspad! Wat fantaassssstisch!!! π€£
Maar het is zo lekker ontspannend in een wereld die gewoon even niet zo leuk is, om gewoon even die verwondering te voelen voor alledaagse zaken ππ