iMoeder Ik vond vroeger dat vakantie met kinderen echt totaal geen vakantie is. Je bent meer bezig met kids entertainment dan iets anders. Nu komt dat langzaam aan wel weer dat ze meer hun eigen gang gaan en eigen ding doen.
Nee is het ook niet! Of nou ja niet in de definitie van vakantie die ik ken zonder kinderen 😜 Het is natuurlijk wel alle rust voor spelletjes en ping Pong en zwemmen maar het is ook grote monden, driftbuien, ruzies. Verplaatsen van je huishouden zeg maar dus ook hard werken. Want ik stond alsnog fruit en boterhammen te smeren, luiers te verschonen en de hele tijd door kinderen helpen. Opvoeden in restaurants, afspraken maken, 1000x nee zeggen dit krijg je niet, nee, we gaan dat niet kopen)
Vriendin en ik lagen een keer van 13-15 op een bedje bij het zwembad (L en onze mannen sliepen in de caravans) we hadden gezegd tegen de andere kinderen (die zich prima moeten kunnen vermaken met 7,7,9,9 en 11) dat ze een uur niet tegen ons mochten praten (we hadden ze uiteraard gevoederd, een spelletje gespeeld en getafeltennist). Nou grapje zeker! Elke 10 minuten kregen we een vraag, ruzie, honger alles.
Dusse nu ben ik benieuwd: vanaf welke leeftijd wordt dit beter 🤪😎