Honkeytonk I heeft morgen haar laatste schooldag. Traditiegetrouw: schooltake-over en examenstunts.
Dat is al wekenlang een gedoe. In het verleden ging dat nogal eens te ver, dus er zijn weet ik hoeveel regels, de geplande examenstunten moesten vooraf worden goedgekeurd, ik heb al meerdere keren gehoord dat laatstejaars morgen een gebouwverbod hebben zodat alle zooi buiten blijft. School is het beu.
Nu krijg ik net een mailtje, dat er morgen een speciaal programma is voor de laatstejaars om toch de laatste schooldag te vieren maar dan onder controle vanuit de school zelf. Inderdaad een gebouwverbod voor de laatstejaars, maar het schoolplein word gevuld met dingen als foodtrucks, dj, rodeo-stier, dunktanks etc. Een beetje de laatste scène van Grease, We go together zeg maar. Compleet over de top.
Dus ja, 1 april grap toch? Alleen de school van I is wel gek genoeg om het te menen. H heeft ook wel eens een schoolplein takeover gehad van horecadocenten die besloten te gaan barbecuen. Ze hebben een recreatie- en horeca opleiding op dezelfde locatie, dus de connecties om zoiets goedkoop te realiseren zijn aanwezig.
Ik weet nou echt even niet meer of ze oprecht zo wanhopig zijn om de confetti buiten te houden dat ze een halve kermis op het schoolplein regelen om de laatstejaars bezig te houden, of dat het hun idee is van een examenstunt van de docenten die toevallig ook op 1 april valt 😬