Sevenof9 Maar ik moet wel zeggen dat dat niet vaak gebeurt, echt max 1 keer per jaar denk ik. Ik heb wel het gevoel dat ik juist minder snel echt ziek ben omdat ik naar mijn lichaam luister. Ook als ik in het weekend me niet zo goed voel, dan neem ik echt mijn rust en ga ik niet vanalles in het huishouden doen.
Als ik mij elke keer dat ik mij niet lekker voelde ziek zou hebben gemeld, zou dat denk ik wel minimaal 1x per maand zijn geweest 😬. Ik denk eerlijk gezegd dat dit bij mij niet te maken heeft met rust pakken in mijn vrije tijd, want als ik ergens goed in was geworden na mijn burn-out, was het dat wel. Mijn weerstand was gewoon niet zo top. Nooit geweest ook. Als kind had ik al constant oor-, keel-, blaasontstekingen en pikte ik elk virusje op.
Niet lekker voelen is voor mij dus nooit een goede graadmeter geweest. Ik vind de grens echt heel lastig te bepalen. Nu helemaal. Ik voel mij eigenlijk elke dag grieperig of alsof ik een (lichte) kater hebben. Ik zou dus echt zwaar depressief worden als ik daar naar luister en de hele dag thuis zou moeten zitten.
Vulpen Ja ik ook hoor. Want die kun je met paracetamol nog wel naar beneden krijgen 😉
Dat was mijn redenatie ook. Idem met een ontsteking ergens. Vaak is de pijn wel prima te hanteren met paracetamols en de afleiding werkte juist ook wel. Vaak was het in de ochtend hoe ga ik de dag overleven, maar door het druk te hebben en de afleiding lukte het vaak juist wonderbaarlijk goed. Je werkt op adrenaline en daarna zsm naar bed. Ik merkte ook geen verschil in hersteltijd als ik thuis op de bank ging liggen of gewoon ging werken, mits ik daarna ook echt geen fluit meer deed en niet door bleef denderen. Ik zeg trouwens niet dat dit goed is hoor.
In tegendeel, maar wanneer zet je door en wanneer niet? Kijk als je een top weerstand hebt en bijna nooit ziek bent, is het makkelijk te bepalen. Alleen als je regelmatig wat hebt, vind ik het echt lastig. Plus je wilt ook niet altijd de zeikerd zijn die zich weer afmeldt of afzegt. Wanneer is het gezond om nog even door zetten en wanneer niet meer hè.