Hopsatee Maar dan ligt het misschien ook aan de definitie van ziek. Ik vind mezelf pas ziek als ik echt alleen maar overgeef of niks kan doen waardoor ik me ziek moet melden.
Ik ook en ik vind dat ik dus echt een zwaar ongezonde redenering van mijzelf. Mijn idee was altijd als ik goed genoeg ben om op de bank een boek te lezen of een film te kijken, dan kan ik ook op een stoel zitten om met iemand praten of achter een computerscherm zitten werken. Ik zag het zelfs als een soort zwakte om mijzelf dan ziek te melden (besefte ik mij overigens pas later) en vond dat ik altijd moest doorzetten. En eigenlijk vind ik dat nog steeds. Ik zie mijzelf niet snel als ziek. Ziek is namelijk echt niks meer kunnen en kruipend naar de wc moeten.
Ik denk dat je hiermee vooral de signalen van je eigen lichaam negeert of omvoldoende opmerkt en dat dit het recept is voor een burn-out. Burn-Out is niet alleen het gevolg van mentale stress of overload, maar zeker ook van fysieke stress. Ik weet het en ik weet dat het rationeel anders moet, maar ik blijf dit moeilijk vinden. De laatste jaren loop ik hier continue tegenaan. Ik kan dit maar niet doorbreken.
Jij hebt ook al een burn-out gehad, dus kijk alsjeblieft uit met dit soort gedachtes. Wees niet zo stomme eigenwijze trut zoals ik, want deze manier van denken, is echt mijn grootste vijand geworden. Je lijf en wat deze aan signalen afgeeft negeren, is denk ik ontzettend destructief.