Ik reageer even zo, te veel mensen om te taggen☺️
De verkoopprijs die in eerste instantie werd genoemd, lag al aan de bovengrens van onze financiële mogelijkheden. We zouden dan een matige buffer overhouden, waar ik me eigenlijk al niet comfortabel bij voelde. Maar we waren bereid om het risico te nemen.
Nu liet de verkopende partij weten dat vergelijkbare woningen in de buurt voor 10-30k meer verkocht zijn, en lieten ze doorschemeren dat zij dat natuurlijk ook wel willen.
Na alle stress die ik de afgelopen maanden heb gehad, besefte ik me vanochtend dat onze financiële grens hiermee domweg overschreden wordt. Dus ga je dan onderhandelen? Hun voor het blok zetten?
We willen onze relatie met hun ook niet op het spel zetten.
We hebben overigens wel een financieel adviseur, maar ik heb het idee dat hij niet erg zorgvuldig is. Ik heb al meermaals alle documenten naast elkaar moeten leggen om het te controleren/vergelijken. En ik ben te moe om het hele traject opnieuw in te gaan bij een andere adviseur, zeker aangezien de conclusie waarschijnlijk vergelijkbaar zal zijn.
Vriend is overigens de eeuwige optimist die het wel goed ziet komen. Hoe? Geen idee…