Dat is lief, alleen met wat? 😋
Toch6 Wordt volgende maand 16, hij pubert vrij laat 😅
Ja ok. Dan blijf ik idd bij wat ik eerder zei. Kijk als hij dit gedrag zou vertonen als 13, 14 jarige zou ik me wat meer zorgen maken. Voor een (bijna) 16 jarige snap ik het wel. Snappen is uiteraard niet hetzelfde als goedkeuren. Maar om het een klein beetje te relativeren.
Toch6 Het is voor mij een veiligheidsding. Fiets opvoeren etc. Project "hoe kan ik zo hard mogelijk
Nee dat kan natuurlijk niet. Dan zou ik ook de fiets in beslag hebben genomen. En dan mag hij die terug als de fietsenmaker (op zijn eigen kosten), of hijzelf, het opvoeren ongedaan gemaakt heeft. Buitenom dat het gewoon super gevaarlijk is voor hemzelf, is het ook een gevaar voor anderen. En ik zou ook niet zitten te wachten op boetes en ander juridische consequenties wanneer het mis gaat.
Verder wat ik hiervoor al zei. Zou de energiedrank wat los laten. Zolang het er geen meerdere per dag worden. En het werk ook. Wat betreft het laten weten waar je bent etc. Ja dat vind ik wel belangrijk. Maar bij mijn oudste zoon ben ik dat op den duur ook wat gaan los laten. Maar inderdaad niet al toen hij 16 was. Dus ik zou dat met hem bespreken, dat hij daar nog wat jong voor is. Maar goed, als je andere dingen wat los laat of tegemoet komt, kan je daar dus een harde eis met consequenties van maken.
In welke zin verschillen jij en je man van mening? Want ik zou dat wel willen uitpraten. Anders heb je straks bij elke puber weer opnieuw dezelfde discussies. Ik neem aan dat D de oudste is? Dan is het sowieso zoeken als ouders.