Marshmallow Maar het is dubbel want tegelijkertijd brengt het idee van een relatie hebben ook een boel paniek en angst.
Ik denk dat je hier misschien eens met iemand over zou kunnen praten. Of bij jezelf wat ‘onderzoek’ kunt doen. Ikzelf had dit ook op het moment dat ik M leerde kennen. Mijn inzet was toen ook een ‘friend with benefits’, en het heeft echt wel even geduurd voordat er bij mij behoefte groeide voor iets meer dan dat. En dat is echt gebeurd door het weer te ervaren hoe het ook kan zijn. Ik denk zelf ook dat dat de enige manier is om er aan te werken; door het te doen, actief, samen met iemand, daar leer je het van. Alleen er over nadenken en over praten is niet genoeg. Nu is het natuurlijk uiteindelijk tussen M en mij niet goed afgelopen. Maar ondanks dat had ik het nooit willen missen en ben ik daar enorm van gegroeid als mens. Als ik het weer over had mogen doen, zeg ik meteen ja, heb er 0 spijt of nare gevoelens over.
En ik merk bij jou dezelfde weerstand die ik had, in je antwoorden wanneer we het er in het verleden wel eens hadden over daten. Ook bijv dat als er een keer een man tegenviel je gelijk weer helemaal er mee stopte. Als je dus nu toch telkens dat verlangen hebt. Dan zou ik zeggen, ga er voor. Maar dan ook echt helemaal. Dan zul je dus wel je weerstand actief moeten overwinnen/ negeren. Want nu blijf je je toch telkens afvragen hoe het zou zijn als.
En het is echt niet onmogelijk. Ik geloof persoonlijk helemaal niet dat je wel erg veel geluk moet hebben etc. Ik vond altijd de keuze is reuze als vrouw zijnde. Als je als vrouw een relatie echt wil, dan vind je die. Alleen je hebt wel even wat adem nodig, en je moet dingen niet als persoonlijke afwijzing opvatten. Er zitten gewoon veel mensen tussen die met reden al een tijd single zijn. Maar er zijn ook gewoon mannen net als jij; de moed een beetje verloren, druk met vanalles, of pas een tijdje geleden uit elkaar gegaan. Dus, als het even tegen valt, dan niet, en door naar het volgende. Wees je daarbij bewust van de angst die je eigenlijk hebt voor een relatie. Want dat zorgt er natuurlijk wel voor dat je onbewust de neiging zult hebben om te saboteren, heel erg naar iemands fouten te gaan zoeken etc. Dat gevoel moet je je wel bewust van worden en ook doelbewust kunnen negeren en door dat oncomfortabele heen kunnen gaan. En er laten zijn.
Dus ja nogmaals; ik zou zeggen, ga ervoor.
Doe een leuke make-over. Vraag advies aan de kapper, kijk eens eens een make-up tutorial weet ik het. Iets waar je je misschien wat zekerder door voelt. En dan wat leuke foto’s maken en swipen maar. Kijk dan vooral naar profiel en juist niet teveel naar de foto’s. De meeste mannen zijn daar niet zo handig in (M had echt geen leuke foto’s, ik vond zijn uiterlijk aanvankelijk ook niet mega aantrekkelijk). Dus wees daar vooral niet te kritisch in. En verder zou ik vooral snel afspreken, niet te lang blijven kletsen zonder afspreken. Bij dat laatste ga je vaak in je hoofd al een beeld maken van mensen en dan gaat het mis. Bovendien kan je dan snel weer door als iemand bij een date toch tegenvalt. Ipv al je te gaan hechten en dat het dan extra tegenvalt.
Lang verhaal. Maar vooral goed bedoeld uit mijn eigen ervaring. Het kan echt. Ze zijn er nog. ❤️