Pimpelmeesje Niet iedereen trekt dat, zeker niet in zo'n ruimte vol prikkels als een supermarkt.
Het is toch gewoon hallo terugzeggen of desnoods een vriendelijke knikje geven tegen iemand, die jou begroet? Zoveel contact is dat niet en je hoeft niet eens iemand aan te kijken als dat niet lukt qua prikkels. Dat lukt mij vaak ook niet, maar ik kan zeker wel even vriendelijk knikken of hoi zeggen. En als je erg gevoelig bent voor prikkels dan draag je iig geen koptelefoon met muziek in een supermarkt (en op je telefoon in een supermarkt zitten, is dan echt onmogelijk). Hooguit draag je oordoppen, maar dan zie en/ of hoor je nog steeds een medewerker gedag tegen je zeggen of zeg je uit jezelf, wat ik meestal doe.
Dat je het per ongeluk niet hoort, omdat je afgeleid bent door bijv je kind of omdat je heel hard bezig bent om je bankpas te zoeken, kan iedereen overkomen. Alleen geen hoi of desnoods een vriendelijk knikje geven als iemand gedag tegen je zegt, omdat je in je telefoon verdiept bent of oortjes in hebt, vind ik onbeschoft. Dan ben je echt doelbewust iets anders aan het doen.