Ik vind mijzelf echt heel irritant . Ik ben soms zo ongelooflijk star en rigide in mijn gedrag. Alles moet volgens een bepaalde manier en structuur. Doet mijn man het anders, dan doe ik het het liefst opnieuw zodat het weer klopt in mijn hoofd. Gisteren reed hij een andere route naar het stadje en ik krijg dat nog steeds niet recht gebreid in mijn hoofd. Of ik stel sommige vragen wel 20x, terwijl ik weet dat ik het al gevraagd heb, maar het blijft dan maar hangen in mijn hoofd. Soms stel ik de vraag wel 100x in gedachte. Ook als er plotseling wordt gewisseld van onderwerp, krijg ik kortsluiting. Het klopt dan gewoon niet. Ik weet dat het niet normaal is en ik hou vaak mijn mond, want ik ben mij er heel erg bewust van dat het werkelijk nergens op slaat. Ik was juist enorm van de chaos en go with the flow en nu ben ik het type, waar ik mij vroeger aan kon irriteren.
De biechtstoel ๐
Ik vind kadootjes kopen echt zo vervelend niet kunnen kiezen wat, bang dat de ontvanger het toch niet leuk vindt, "verkeerde" prijs etc.
En nu moet ik kraamkadootjes (1x jongenstweeling, 1x meisje), voor mijn 3 meiden verjaardagkado's, binnenkort nog een kraamkadootje, trouwfeest....
Trees geen zinnig antwoord maar ik vind het echt rot voor je dat je hier mee moet dealen, knuffel
Pimpelmeesje dank je wel . Tijdens zo vakantie heb ik er meer last van. Ik functioneer hier duidelijk slechter zonder mijn vaste patronen, waardoor ik het juist nog meer ga doen. Er wordt zo vaak gezegd dat nah verandert wie je bent, maar dat klopt niet. Ik ben namelijk niet zo en ik wil helemaal niet zo zijn. Deels zijn het compensatiestrategieen /geeft het houvast om te kunnen functioneren. Anders poets ik in de ochtend 6x mijn tanden omdat ik ben vergeten dat ik het al 5x heb gedaan. Ik heb het dus ook nodig, want als iemand mij onderbreekt tijdens een van mijn vaste rituelen gaat het ook echt mis. Anderzijds is het persevereren en niet kunnen switchen direct het gevolg van beschadiging en zodra ik iets van stress/ meer vermoeidheid ervaar, wordt het erger. Dat zegt echter niks over mijn persoonlijkheid vind ik en ik wil ook helemaal niet zo star en rigide zijn.
Trees ik hoop dat je ooit zin en puf hebt om een boek te schrijven (of een blog) want ik denk dat jouw wijsheid en hoe goed jij het kan verwoorden enorm veel mensen zou kunnen helpen
Pimpelmeesje Dit!
Pimpelmeesje @Trees dit denk ik ookโฆ.
Pimpelmeesje ik hoop het ook!
Toch6 herkenbaar, ik ben wel wat makkelijker geworden met de jaren, soms heb ik een heel leuk idee maar soms is t gewoon "ach als ie t niet leuk vindt dan geef t maar weg ofzo" Ik kan nog wel soms nerveus zijn als ik iets aparts koop omdat ik denk dat die persoon het echt leuk vindt maar ik twijfel toch
Pimpelmeesje voor L was het kado makkelijk, los van de prijs die wil zรณ graag een (elektrische) piano dat ze al dr gespaarde zakgeld, geld van mijn familie รฉn heel de zomervakantie ervoor wilde werken om budget bij elkaar te krijgen.
En C, tja alles met poppen is geweldig die krijgt een pop die kan kruipen en lopen
Maar E heeft niks wat er echt uitspringt. Ze is als laatste van de 3 jarig, ik wil voor haar ook een wauw-kado.
En de kraamkadootjes, tjs dat het nr 5&6 en 8 in de gezinnen is werkt niet mee alles is er al
Ja die prijs hรจ van zoโn piano. Hier heeft dochter vorig jaar een gekregen voor haar verjaardag.
Dit jaar kom ik er vanaf met een nieuw telefoon hoesje. Heb al tegen mam gezegd dat ze als we van de week gaan shoppen of iets erbij mag uitzoeken, dan pakken we dat in.
Succes met het uitzoeken van het laatste cadeau en de kraam cadeaus. Het is lastig als ze niet weten wat ze willen he.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik sluit hem.
Hier is de nieuwe!