Ik had 3 vragen aan de huisarts voor de jongste. O.a. de mogelijke alopecia, weer pijn in haar teen na de breuk (ivm dansen wel belangrijk) en nog een derde ding. Ik had één terugbelafapraak gemaakt met het idee dat we dan een afspraak op de praktijk zouden maken.
Het begon al dat ze zat te zeuren dat de afspraak gepland was op naam van de oudste. Het systeem blijft daar op hangen en ik krijg dat maar niet aangepast. Had ik ook vermeld in mijn vraag dat dit een issue was met duidelijk de naam + geb. datum van de jongste erbij. Nu had ze het in het verkeerde dossier gezet en liep ze daarover te klagen. Mijn probleem niet 😬
Vervolgens kreeg ik 3x te horen dat ik 3 aparte terugbelverzoeken had moeten maken, omdat het 3 vragen zijn. Ik maar weer uitleggen dat ik ervan uit ging dat we zouden bellen en een afspraak voor op de praktijk zouden maken. Een belafspraak van 30 minuten voor het maken van een afspraak leek mij wat onzinnig. Bij de laatste keer toen ze weer begon met dat ze nu uitliep door mij, ook vrij snibbig aangegeven dat je dit nu eenmaal krijgt als je de assistente er tussen weg haalt. Ik kan nu eenmaal niet goed inschatten wat nodig is en had een praktijk afspraak verwacht.
Daarnaast vroeg ze bij alles ‘wat wil je dat ik nu doe’. Echt de manier en de toon waarop was echt super irritant?! Niet, heb je zelf al nagedacht over wat je zou willen of heb je zelf al ideeen. Nee, echt een wat moet je nu van mij? Uiteindelijk als antwoord gegeven: wat zeggen de richtlijnen bij deze klacht? Dat is namelijk wat ik wil. Dan maar bijdehand 🫣