Hopsatee de ruimte is hier niet bepaald een probleem, maar als ik tasjes zou maken dan moet ik ze ook bijhouden en vullen. Vooral na een vakantie heb ik daar geen zin meer in. Dat zou voor mij juist als een extra verplichting voelen. Hoe meer controle ik in mijn leven invoer, hoe โdwangmatigerโ ik word. Dan moet dat ook op orde zijn van mijzelf. Ik ben daar denk ik gevoelig voor, omdat ik van nature een chaoot ben. Ik wil juist voorkomen dat ik teveel een controle freak word en hierin enigszins relax blijf.
Ik zou het het liefst op de @Sevenof9 of @Liekje81 manier doen. Alleen daarvoor ben ik gewoon te chaotisch. Ik vergeet dan echt heel veel. Als ik heb gepakt, bedenk ik de dagen daarna nog van alles en dat schrijf ik direct op, zodat ik er verder niet over hoef na te denken. Op deze manier vergeten we zelden iets. Het meeste werk aan vakantie vind ik trouwens niet het inpakken, maar alles wat ik daarom heen moet regelen. Als we langer dan een week weg gaan, begin ik al een week van te voren en voor mijn medicijnen weken van te voren.
Zonnebloem ik zou dat gewoon elke keer printen. Sowieso veranderen de lijstjes ook regelmatig met als je kinderen ouder worden, zelf andere behoeftes krijgt etc. Als je het digitaal hebt, kun je het makkelijk aanpassen. Dat is de reden waarom bij mij vaste lijstjes ook niet werken, want er verandert elke keer teveel.