Liekje81 Maar afbouwen doen we hier meestal niet.
Ik zit op 60mg per dag 😬. Als je na langdurig gebruik in een keer stopt, schijnt het reboundeffect nog veel erger te zijn. Werd door de huisarts en apotheek zwaar afgeraden (al overweeg ik het nu wel, hup in één keer de pleister eraf trekken).
CrazyCatLady Ik vind het al vreselijk als ik per ongeluk een keer mijn dosering vergeet 😬
De eerste twee dagen vielen mij nog mee, omdat de oude dosering nog doorwerkten. Ik liep nog heel stoer te doen, dat de huisarts wel zat te overdrijven met dat het erg naar zou worden 🤣
CrazyCatLady Ik weet het niet precies, maar zeker geen 2 weken!) Werd gewoon vermeld op de aanvraag dat ze daar rekening mee moesten houden.
De test kan negatief uitvallen terwijl deze wel positief is bij pantoprazol gebruik. Ze kunnen daar in het lab niet op corrigeren. Het moet echt minimaal twee weken. Anders kan ik het net zo goed niet doen. De vervanger die ik nu heb (en niet werkt), kan ik wel een dag van te voren stoppen. Het ligt er denk ik aan wat je gebruikt?
CrazyCatLady Ik heb om die reden ook het camera onderzoek geweigerd 😬
Het enige wat ik graag wil uitsluiten is of er geen barret slokdarm is ontstaan. Ik heb namelijk al 4 jaar lang dagelijks klachten met minimaal twee slokdarmontstekingen. Al ga ik daar niet vanuit. Al lijkt mij dat camera onderzoek mij nu een eitje na dit.
Het is nu trouwens wel weer prima te doen. Ik heb alleen nog niks gegeten of gedronken. Ik durf niet 🤐