Zonnebloem nee, een slokdarmontsteking wordt veroorzaakt door maagzuur en niet door een bacterie. Ik denk de maagbeschermer nog verder verhogen? Normaal is dit wel de behandeling tegen een slokdarmontsteking, maar deze slik ik sinds de laatste keer al dagelijks.
Ik kan nog wel slikken enzo, dus het is nog niet ontstoken, maar het voelt weer contant of er wat klem zit in mijn slokdarm, het brandt weer heerlijk tussen mijn schouders en mijn keel wordt weer dichtgeknepen net nadat ik in slaap ben gevallen (reflex van je stembanden om te voorkomen dat er iets in je longen terecht komt, deze reflex is op zijn sterkst direct na het in slaap vallen). Klinkt trouwens enger dan het is, want binnen een paar seconden kun je alweer ademen. Alleen er wordt dan een dikke stoot adrenaline door je lichaam gepompt om je wakker te maken en zie daarna maar weer eens in slaap te vallen 😖. De vorige keren was een toename van deze klachten de fase net voordat het ontstoken raakte. Ik zie de bui dus alweer hangen en fijn voelt een slokdarmontsteking niet.