En de soap gaat verderā¦..
Het āgaat het kind wel of niet mee bleef een beetje in de lucht hangenā¦. Ik was deze week elke ochtend om 5:00 al wakker en vannacht al om 0:45 klaar wakker, ik heb er niet meer van geslapen en het bleef maar door mijn hoofd spoken.
Een lieve collega vroeg of ik zin heb in kamp en ik zei āop zich heel veel maar heb slapeloze nachten van hoe de leerkracht met dit hele gebeuren omgaat en de onzekerheid en het gebrek aan vertrouwen in haarā¦ā en daar zat ik te huilen š
Moe, gefrustreerd en onzeker over het hoe en watā¦.
Ze zei āhiermee moet je naar de directeur!ā En ik snotteren, toen zei ze āik ga voor jou naar haar toe, ik kan jou zo niet op kamp laten gaanā¦.
8:15 De directeur kwam bij mij met de lieve collega, en E van groep 8.
En toen kwam de aap uit de mouw, volgens de directeur is er duidelijk naar moeder gecommuniceerd,: komt er vandaag (vrijdag dus!) geen verklaring van de arts, dan hakken we vanmiddag de knoop door en gaat hij niet mee!
Dus ik zei ādat er zoān harde duidelijke lijn was wist ik niet⦠dus de directeur kijkt naar E en E schrikt en zegt āooohhh had ik jou dat niet verteld???? Maar⦠geen zorgen, ik bel er zo nog even achter aan dan hoor ik het wel van moederā¦ā
Toen iedereen weg was kwam de directeur er nog op terug, ik kreeg een dikke knuffel, ze snapt mijn zorgen en frustratie helemaal en vindt mij helemaal niet overdrijven. Gelukkig.
8:35 Ik in haar groep, zij moeder bellen.
Zegt ze: nou ik heb moeder gesproken hoor, ze wist meteen waarvoor ik belde, ik heb haar nogmaals gezegd dat de brief van de arts er maandag echt moet zijn omdat hij anders echt niet mee kan als dat niet zo isā¦ā
Ik zei: š±š¤Æš¤š¤¬wat?!?!?! MAANDAG?!?!? Er is toch net 20 minuten geleden gezegd door M(directeur) dat die brief er vandaag moet zijn ondertekend en wel!! en dat we vanmiddag duidelijk hebben hoe en wat!!! We zouden toch niet het risico nemen dat hij maandag om 8:00 met zān koffer aan komt lopen en wij moeten zeggen āje mag niet mee?!??!ā
Naaaaaaahhh ik werd gek!!!
Ik ben meteen naar de directeur gelopen, eerst checken āer werd net toch gezegd vrijdag die brief hier en knoop doorhakken??ā M ja klopt!
Nou, E verteld mij net doodleuk dat ze tegen moeder heeft gezegd dat die brief er maandag ochtend moet zijn!!!!! š¤š¤š¤š¤š¤ze LIEGT gewoon weer!!!! Ze houd de hele boel voor de gek!!!! Ik trek dit niet meer!!!
De directeur zei meteen āik ga moeder zelf bellen en heel duidelijk vertellen hoe het zit, wat de verwachtingen zijn en hoe het dan gaat lopen.ā
Pfffffff okƩ, fijn, jou vertrouw ik wel!
Directeur was ook zichtbaar geïrriteerd⦠het is toch ook te gek voor woorden dat je van een leerkracht niet kan verwachten dat ze eerlijk is in haar communicatie, en zeker niet over zo iets belangrijks als dit!
Directeur heeft gebeld moeder snapte het helemaal. Ik hoor vanmiddag nog hoe het gaat lopen, dan kan ik hopelijk nog twee nachten goed slapen š