Bob_Ross ja hoor ze kunnen gewoon naar school. Met name onze oudste was nogal gevoelig voor luizen en had het gemiddeld 3 a 4x per jaar. Ik deed haar haar altijd in een strakke knot of ingevlochten als ze luizen had (of als het heerste, maar ze wisten haar nog steeds te vinden).
Als je luizenshampoo gebruikt hoef je niet te kammen. Je kan eventueel kammen na de behandeling om de dode luizen eruit te halen. Afhankelijk van welke luizenshampoo moet je de behandeling een week later herhalen. Xt luizen once heeft de hoogste concentratie dimeticon plus er zit wat in wat eitjes doodt en hoef je niet te herhalen. Wel even checken na 7 dagen met de kam of ze echt weg zijn. Belangrijk is wel dat het spul echt elk haartje bedekt, want het werkt dmv verstikking.
Als je enkel kamt en geen luizenshampoo gebruikt is het minimaal twee weken lang kammen om de dag in nat haar met daarin leave in conditioner. Echt pluk voor pluk kammen. Na elke haal je kam goed schoonmaken met een tissue en afspoelen. Ik zou dan wel de assy luizenkam gebruiken. Met zo gratis flut luizenkammetje blijft er toch sneller wat zitten. Dagelijks kammen is onzinnig. Luizen kunnen pas na 7-10 dagen eitjes leggen. Ik vond dit altijd veel werk, maar het werkt wel en een stuk goedkoper dan 3 flessen luizenshampoo a 20 euro per stuk (lang en dik haar, dus 1.5 fles per kind).