Trees De opkomst van de tv bijv heeft vroeger ook tot een enorm maatschappelijke debat geleid.
Haha ik denk dat het hier precies andersom is wat jij gisteren zei, want ik geloof dit ook zeker wel, en toch ben ik er bang voor 😆
Ik denk ook omdat wij natuurlijk zelf ervaren hebben hoe snel de wereld kan veranderen en dat er gewoon niks is wat je er tegen kan doen. Variërend van te veel op je telefoon zitten, tot aan abonnementen overal voor nodig hebben, het doodgegooid worden met reclames.. en ik doe er zelf net zo goed aan mee hè?
Ik zit dit ook gewoon te typen op mijn telefoon. Ik ben heel erg tegen alles waarvoor meta/Zuckerberg voor staat, en toch heb ik een facebook, instagram, threads en whatsapp account. Om nog maar te zwijgen over mijn Amazon boycot, want 3 keer raden wie vanavond gewoon The summer I turned pretty gaat kijken? Ik kan nog niet eens het excuus gebruiken dat je gedwongen wordt door de maatschappij omdat alles online gebeurd, nope, ik ben gewoon zwak en hypocriet 🤷♀️
Maar het hele normaal, de afhankelijkheid is zo snel gegroeid, en dat vind ik dus een eng idee. Ook, tja, wat is er op politiek niveau precies gedaan? Telefoons uit de klas weren? Ellenlange discussies over de social media leeftijd zonder uitkomst? Door kamerleden die zelf de hele dag op hun telefoon zitten 😅
Hoe ziet de wereld er straks uit als ai op een zelfde tempo groeit als social media gedaan heeft de afgelopen jaren, en we er afhankelijk van gaan worden? En het reguleren beperkt blijft tot over 15 jaar een wet als: laat je robot in je kluisje tijdens de les? Wet opgesteld door chatgpt uiteraard? 😅
Kut ik heb een afspraak reageer later verder!
Edit: ben er weer 😊
Trees Dit is op hele kleine schaal, maar ik denk dat dit straks onderdeel gaat worden van het reguliere lesrooster. Net zoals social media.
Dat ben ik heel erg met je eens, alleen ik vind (in ieder geval bij mijn kinderen op school) dat daar ook niet genoeg aandacht aan werd besteed. Althans, van wat ze tegen mij verteld hebben, was het een hoofdstuk bij maatschappijleer, over het onderscheiden van fake nieuws en bronnen checken. Informatie die dus nu al weer gedateerd is, want er stond niks in over vingers tellen op foto's 🤣
Misschien dat er bij mentorles ook is gesproken over omgang met elkaar op social media, maar zelfs dat vrees ik niet.
I werkt wel iets meer met social media, omdat zij media in haar profiel heeft, maar voor zo ver ik weet bestaan die lessen vooral uit: we gaan vandaag een experiment doen op basis van dit tiktok filmpje 🤷♀️
Ik denk dat daar nog heel veel meer in nodig is, en dat het curriculum nu al onvoldoende is, en op gebied van ai zelfs niet bestaand..
Trees ik vind dit soort dingen veel minder eng dan de macht die sommige mensen in deze wereld hebben.
Eens, maar wanneer ik denk aan die mensen, zijn het niet alleen Trump, Putin, Netanyahu etc, maar óók figuren als Zuckerberg, Musk, Bezos en die andere pipo waarvan ik de naam kwijt ben. Peter Th-nogwat. Ik denk namelijk dat de machtsverhoudingen al een tijdje aan het verschuiven zijn, en er veel meer onbewuste invloeden zijn dmv het sturen van algoritmes en ai dan de meeste mensen beseffen.
Maar wat ik hierboven zei, ik doe er zelf net zo goed aan mee 😶