Trees wat goed!!!
Ik ben nog steeds boos op de leco van H hoe hij het heeft aangepakt. Een jongen uit H's klas is/was erg handtastelijk. Altijd een excuus zoeken om haar aan te raken, te knuffelen etc, en H was daar duidelijk niet van gediend. Heeft verschillende keren aangegeven dat ze dat niet wilde, grenzen aangegeven, maar hij weigerde te luisteren dus H heeft een melding gemaakt op school.
Paar dagen later kwam de leco haar uit de klas halen met de boodschap "dat het was opgelost".
Wat blijkt, die ochtend is het vriendje van H uit zijn klas gehaald, om samen met de handtastelijke jongen en de leco een gesprek te voeren.
H is niet uitgenodigd voor het gesprek, die wist van niks, maar haar vríendje moest het woord doen voor haar. Het ging om H's lichaam, H's grenzen!! Haar vriendje had niks te maken met de hele situatie, die zat niet eens bij hun in de klas. H werd gewoon gedegradeerd tot zijn eigendom, en 'de mannen onder elkaar' moesten het maar oplossen.
Ik ben nog steeds boos als ik er aan terug denk, walgelijke vent, ben zo blij dat we daar vanaf zijn 😶
Femkes Soms zie je dat meiden/vrouwen die last hebben van intimidatie zichzelf minder zichtbaar willen maken. In de gedachte: dan zien ze me niet en laten ze me hopelijk met rust. Maar dat is een signaal dat de mannen oppikken: ze kruipt een beetje weg, dus ze doet vast niet zo lastig. En dat kan zorgen dat het vaker gebeurt.
H is zo helemaal niet, je omschrijft I eerder 😅
I is echt wel het type puber die moeite heeft met de puberteit, zich verstopt achter haar haren, wijde kleding en gebogen schouders.
H zit juist heel goed in haar vel, die leeft haar leven momenteel alsof ze in een musical zit en loopt bijna dansend en zingend over straat 🙈
Die zit nu op een punt dat alles eigenlijk zo goed gaat dat ze uit zichzelf is begonnen om angsten te overwinnen, puur omdat ze nu het zelfvertrouwen heeft opgebouwd en het zelf aan durft. Dus die is druk bezig met achtbanen testen en laat nu eindelijk haar oren piercen 😅
Dus dan kom je bijna uit bij een: H is blond. H draagt jurkjes. 🤷♀️🙁
Maar in haar werkkleding gebeurd het dus net zo goed.. (hulde aan haar teamleider overigens hoor, daar kon de leco nog wat van leren)
En H is heel sociaal, dus vriendelijkheid wat wordt opgevat als uitnodiging wellicht?