Vulpen ik werk nu twee ochtenden per week. Plus nog 2-4 uur per week vrijwilligerswerk. Het stelt niet heel veel voor. Daarnaast heb ik alleen nog maar ergo, fysio en ambulante woonbegeleiding. Verder gelukkig niks meer.
Op zich gaat het werken goed, maar de balans vinden blijft lastig. Als ik iets leuks doe, heb ik net teveel tijd nodig om te herstellen, wat weer invloed heeft op werk. En na het werk heb ik ook hersteltijd nodig, waardoor ik weer geen leuke dingen kan doen. Ik doe dus wel regelmatig wat leuks, met als gevolg dat ik continue overbelast ben. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de spasticiteit toeneemt.
Het alternatief is thuis gaan zitten verpieteren, maar daar word ik ook niet gelukkig van. Het werken an sich is wel heel fijn en het is prettig om weer echt mee te draaien en een zinvolle bijdrage te mogen leveren. Eigenlijk zou de week 8 dagen moeten hebben en een dag maar 18 uur duren, dan zou ik wat beter uitkomen qua energie. Mijn plan voor nu is dat ik gewoon kijk hoe lang ik het volhoud. Echt een zeer doordacht plan dus ๐ค