Snoeki het is denk ik vaak een balans zoeken tussen het een beetje gezellig houden en wat is nu echt belangrijk met wat je ze mee wilt geven. Als ik echt overal bovenop ga zitten, ben ik de hele dag aan het commanderen. Heb ik helemaal geen zin in en wordt de sfeer ook niet beter van.
Ik ruim ook weleens de troep van mijn man op en hij andersom. Zo erg is het ook weer niet. Daarnaast probeer ik de meiden mee te geven dat als ze aan het opruimen zijn en ze komen wat van een ander tegen dat het wel zo sociaal is om dat ook even mee te nemen. Dus niet alleen je eigen glas in de vaatwasser zetten, maar zet de rest van wat er staat er ook even in. Of als je je kleren in de wasmand doet, ook even de kleren die ernaast liggen op de grond (ik snap nog steeds niet waarom je het überhaupt ernaast zou gooien 🤨) erin doen.
Ik was trouwens als puber echt geen haar beter en ik weet nog dat ik wel echt enorm mijn best deed. Mijn moeder werd echt woest als ik iets liet slingeren, dus dat probeerde ik echt te voorkomen. Toch ging het heel vaak mis, dus heb niet de illusie dat die aanpak wel werkt. Het enige wat het opleverde dat ik altijd op mijn tenen liep en bang was dat ik wat vergat.