Huggybird Het lijkt erop dat hij gewoon geen contact meer wil, dat die 1 keer in de drie maanden nog te veel is…
Dat idee heb ik ook steeds meer. Ergens heb ik ook een beetje het vermoeden dat hij ze steeds minder leuk gaat vinden, omdat ik ze heb opgevoed? 🙈
Hij is heel duidelijk in zijn mening daarover, hij keurt mijn manier van opvoeden heel hard af.
Er zijn bepaalde dingen die ik belangrijk vind om mee te geven qua opvoeding, terwijl hij daar lijnrecht tegenover staat. Ik vind authenticiteit heel belangrijk, en ze mogen hier in huis alles zeggen. Als ze het niet eens zijn met iets wat ik doe, geef het aan. Er is niet echt een hiërarchie alleen maar omdat ik ouder ben. Natuurlijk zijn er grenzen hoor, maar ik vind opvoeden (zeker in de puberteit) veel meer begeleiding, en niet autoriteit. Ik volg hun interesses en behoeften.
Dus er ligt veel focus op communicatie, emoties, grenzen aangeven etc.
Maar als je aan hem vraagt wat hij belangrijk vind qua opvoeding, heeft hij een of ander beeld van kinderen met hoge cijfers, die veel sporten, lezen, culinair onderlegd zijn, en precies doen wat hij zegt omdat hij vader is.
Zet daar I tegenover, type Dr Martens en septumpiercing, die gewoon naar de McDonalds wil en ook uitspreekt dat ze geen band voelt met hem.. 🤷♀️
Het is al jaren strijd tussen hun, hij vind I onbeschoft en respectloos, en ik ben juist hardstikke trots op haar dat ze zichzelf durft te zijn 🙈
H voldeed heel lang aan het beeld van het perfecte kindje, want zij is het blonde meisje-meisje, én ze heeft interesse in horeca. (Hij is nog steeds in de veronderstelling dat ze horeca gaat studeren omdat hij totaal niet de moeite heeft genomen te vragen wat ze gaat doen, en H heeft geen zin om hem te verbeteren 🙈)
En ze is een pleaser, dus gaat niet snel tegen hem in.
Maar nu is die bubbel kapot, want ze heeft adhd. Ofzo. En dat is mijn schuld, want als ik haar gewoon op een teamsport had gedaan had dat voorkomen kunnen worden 🤷♀️
Zijn beeld van het perfecte plaatje is volledig kapot omdat ik ze compleet verpest heb, en hij heeft natuurlijk de nieuwe bonusdochter, die nog niet pubert, en wél aan zijn eisen voldoet. Met haar tennist hij iedere week en kan hij naar luxe restaurants, mijn ontaarde loeders willen alleen maar kipnuggets en noodles 🤣