Blue nou ja op zich begrijp ik dat wel. Als ik ziek ben ga ik niet een grote schoonmaak houden of met een vriendin koffie drinken. Want als ik dat kan, kan ik ook wel (wat) uren werken. Wellicht wat trager dat wel 🤣 Nou heb ik wel kantoorwerk dus dat is niet zo fysiek.

Ik denk dat het wel raadzaam is om rust te nemen - anders blijf je kwakkelen en duurt het zo lang…

• Blue hebben hierop gereageerd.

Hopsatee Pimpelmeesje het irritante is dat ik steeds net de energie kan vinden om een paar uurtjes iets te doen. Dus even schoonmaken of koffiedrinken gaat dan best aardig, maar dan ben ik daarna wel uitgeput, zenuwpijn, de hele mikmak. Dus dan ga ik daarna op de bank liggen en slapen. En dan kan ik er daarna weer een paar uur tegenaan.
    Maar m’n hoofd is zwaar en zit vol watten, dus echt goed nadenken of concentreren is moeilijk. En mijn werk kan fysiek ook vrij zwaar zijn, dus ik gok dat ik dat ook maximaal een paar uurtjes volhoud. Dus het voelt dan ook zo suf om dan een paar uur te gaan werken en dan weer ziek op de bank te gaan liggen…

Maar echt de héle dag op bed liggen en slapen? Nee, zo erg voelt het nou ook weer niet. Dus ik blijf elke keer half dingen doen, maar ja, dan blijf je dus misschien wel langer kwakkelen inderdaad.
    Maar goed, ik ga dit weekend maar even rustig aan doen en hopelijk ben ik dan maandag weer helemaal fit.

Het was overigens geen covid, maar heb m’n moeder wel even op de hoogte gebracht en ze vond het geen probleem. Mijn vader is destijds vrij ziek geweest van covid, dus bij hun zit die angst er nog wat meer in.

Blue Maar echt de héle dag op bed liggen en slapen? Nee, zo erg voelt het nou ook weer niet. Dus ik blijf elke keer half dingen doen, maar ja, dan blijf je dus misschien wel langer kwakkelen inderdaad.

Lastig als je dat niet goed kunt, maar ik denk dat als je uitgeput bent na een koffie afspraak je echt gewoon op bed/bank moet blijven liggen.

Blue Je kunt ook gewoon op de bank liggen zonder te slapen? Dat is wat ik doe als ik ziek ben. De eerste 1 of 2 dagen doe ik dan nog wel eens een dutje inderdaad. Maar daar blijft het vaak wel bij. Daarna wordt het lezen, tv kijken. Als ik me dan weer wat beter voel af en toe een wasje erin doen en een beetje gamen. Maar dan ga ik niet meteen de deur uit voor koffie, boodschappen of lopen schoonmaken. Die neiging had ik vroeger overigens wel hoor, stil zitten is ook niet mijn sterkste kant. Maar dan ben je alleen maar langer ziek.

iMoeder ja zo doe ik het ook, het enige wat ik wel moet doen omdat ik alleen ben zijn de boodschappen. Dan is het pcm en snel even heen en weer 😉

Ik vermoed dat mn zoon gordelroos heeft. Heeft iemand een tip om daar vanaf te komen?

Bob_Ross
          Ach, heeft hij er veel last van?
          Wij hebben voor dochter toendertijd antibiotica gekregen, maar ik lees op internet dat het vanzelf overgaat. Het is van hetzelfde virus als de waterpokken.

Bob_Ross Zinkolie zalf smeren op de plekjes. Verder kan je niet zoveel doen. Het is een virus dus antibiotica doet niks. Wel even naar de huisarts als het in het gezicht zit.

iMoeder
            Ik twijfelde tussen gordelroos en een heftige eczeemwond. Het lijkt het laatste te zijn, gezien de plek lijkt te reageren op de hormoonzalf.
            Goed om te weten dat we bij gordelroos wel naar de ha kunnen.