Zonnebloem maar dan moeten wij dus weer een iq test bekostigen. Ik word hier doodmoe van. Je hebt gelijk hoor.

Is het niet zo dat als school ‘handelingsverlegen’ is zij de iq test moeten betalen? Ik weet het niet zeker hoor maar dat is het onderzoeken wel waard.

Huggybird dat weet ik eerlijk gezegd niet.
    We hebben vandaag met het cjg overlegd (hadden al een afspraak staan) en die vinden het onzin. School moet eerst kijken naar wat zij anders kunnen doen. Daar ben ik het 100% mee eens. Ik vind hem ook te jong voor een iq test. Op dit moment gaat daar vanuit ons ook geen akkoord op worden gegeven of het nou wel gefinancierd word of niet.

Zonnebloem gelijk heb je!
      Hoe lang zit Z al op school?
      Ze moeten met jullie in gesprek over hoe met hem om te gaan, jullie kennen hem het beste tenslotte… én wellicht ook met hem.

Ik ben ziek, echt met 39 graden koorts. Ik zat er al lang tegenaan te hikken maar gisteren ging het niet meer. Verder nergens last van, alleen spierpijn en een vol hoofd. En ik verveel me nu al kapot dus wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf 😬 de hele dag op de bank gelegen, zo saai.

Nescio heel herkenbaar! Ik heb er nu ook al een tijdje last van. Ik heb me twee dagen ziekgemeld, maar ben vandaag toch gaan werken want ik was helemaal klaar met op de bank hangen.
        Nou, dat heb ik geweten haha. Ik was zó traag, mijn hoofd zoemde en alles kwam amper binnen, dus ben toch maar naar huis gegaan na een halve dag werken. De rest van de dag op bank gelegen en nu dus wéér twijfel wat ik morgen ga doen.

Het is ook gewoon dat nare hoesten, hoofd vol, moe, zere keel. Maar geen ‘ik heb buikgriep en ik wil vier dagen lang alleen maar slapen’. Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet haha

Nescio ook geen last van de koorts? Dat vond ik echt vreselijk. Maar ik kan heel goed niets doen 😉
          Beterschap!

Blue ik zou toch nog een dagje niet werken. Geef het de tijd. Jij ook beterschap.

Blue precies dat ja! Ik heb gisteren wel urenlang geslapen, dus had het wel nodig. Ben nu net wakker en kan het niet goed inschatten wat ik vandaag moet doen. Werken is sowieso van thuis vandaag.
            Beterschap!

Marshmallow ik begin heel erg te piekeren met koorts dus vind dat ook echt vervelend. Pcm helpt gelukkig wel, denk dat ik de dag zo probeer aan te vliegen. Heb trouwens wel stevige honger, dat is ook een goed teken denk ik.

• Blue hebben hierop gereageerd.

Nescio hoe gaat het nu met jou?

Ik ga zelf zo even een COVID test halen, want ik ben bang dat dat het is. Ik ben normaliter nooit lang ziek, maar tijdens COVID was ik elke keer wel een week zoet. Ik zou vanavond mijn moeder zien, maar die wordt ook een dagje ouder en wil ik niet bewust besmetten.

Mijn werkgever stuurde me wel een bericht of ik weer kon werken, en dat vind ik echt lastig. Ik heb de afgelopen dagen best veel gedaan (vrij grote schoonmaak van de benedenverdieping bijv.). Maar m’n hoofd voelt zwaar en vol watten, na zo’n schoonmaaksessie ben ik moe en wil ik slapen. Gisteravond lag ik te rillen en had ik zenuwpijn overal. Ik hoest me het ongans. Oftewel: echt nog niet klaar om een hele dag te kunnen gaan werken.
              Maar ik lig dus ook niet doodziek op de bank, ik ga vandaag bijv. ook gewoon met een vriendin koffiedrinken. Dus… ga ik me dan nog steeds ziekmelden? Ik ben duidelijk nog niet beter, maar ja, het voelt toch een beetje alsof ik dan lieg. Thuiswerken kan overigens niet, is echt op locatie.

Blue
                Je kunt ook kijken of je in gesprek kan om bij jv eerst een paar uurtjes (evt vanuit huis) te werken en zo je belastbaarheid weer op te bouwen.

Als je er met je werkgever niet uitkomt, kun je ook een consult bij de bedrijfsarts aanvragen via je werk. Die kan een goed advies geven op basis van je beperkingen en mogelijkheden.

Honkeytonk ja ik denk dat ik dat inderdaad ga voorstellen!
                Maar goed, partner was gisteren boos op me dat ik te veel deed, en dat het niet gek was dat ik nu steeds bleef aanmodderen. Van hem moet ik uitzieken, maar ik kan niet goed stilzitten haha

Blue wat vervelend dat je zo sukkelt. Een test halen is een goed idee ja. Ik zou ook even kijken of je je werk kan opbouwen.

Hier gaat het eigenlijk wel weer. Ik heb tot vandaag ziekteverlof en maar goed ook, maar ben sinds gistermiddag wel opgeknapt. Ik begon gisteravond ook als een razende de bedden te verschonen en de keuken te boenen, dat is echt een teken dat ik uitgerust ben en me ontzettend verveel 😜
                  De koorts is weg, de spierpijn ook. Heb nog wel een verstopte neus en een vol hoofd, maar dat heeft vooral tijd nodig denk ik.

Ik heb net voor bijna 40 euro boodschappen gedaan, terwijl er op mijn lijstje 5 dingen stonden en het belangrijkste daarvan ben ik vergeten. Echt 🤦‍♀️

Vulpen
                    Heel herkenbaar. Ik heb regelmatig dat ik nog 'even' iets moet halen, maar in de winkel bedenk ik me andere dingen die ook wel handig zijn.

Blue Maar goed, partner was gisteren boos op me dat ik te veel deed, en dat het niet gek was dat ik nu steeds bleef aanmodderen. Van hem moet ik uitzieken, maar ik kan niet goed stilzitten haha

Hier heeft hij natuurlijk wel een beetje gelijk in 😉
                    Als ik ziek ben dan doe ik niet meer dan het hoognodige en ga ik niet een flinke schoonmaak van het huis doen. Als je nu eens vandaag en het weekend dat doet (dus rustig aan 😛 ) dan kan je wellicht maandag weer beter melden.
                    Ik check bij mezelf of ik weer kan werken als ik normaal kan wandelen zonder doodmoe te zijn of met een kleine schoonmaak klus 😉

Ik voel me weer klote, ik wil gewoon niet WEER ziek worden! Ik ben net al twee keer naar de wc gerend en ben kotsmisselijk. Komt ook goed uit met de kinderen die er volgende week de hele week zijn (ivm vakantie J) en ik verzorg tm dinsdagochtend katten van iemand in de wijk.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Blue Ik ga zelf zo even een COVID test halen, want ik ben bang dat dat het is. Ik ben normaliter nooit lang ziek, maar tijdens COVID was ik elke keer wel een week zoet. Ik zou vanavond mijn moeder zien, maar die wordt ook een dagje ouder en wil ik niet bewust besmetten.

Maar of het een hele heftige griep is of corona, dat zou toch geen verschil maken in hoe gevaarlijk het is als je je moeder besmet?

Ik ben persoonlijk wel iemand die alleen ziekmeld als ik ook echt ziek op de bank lig (of ik heb geen stem), maar het ligt aan je werk ook natuurlijk.. Ik zou eigenlijk wel ook echt mijn tijd en energie besteden aan beter worden en niet aan schoonmaken als ik ziekgemeld ben, maar misschien ben ik wat dat betreft een heilig boontje 😅