iMoeder als ik Google op mijn klachten (dus ineens kortere cyclus), kom ik gek genoeg dus helemaal niks tegen over baarmoeder/ uitstrijkjes. Iedere pagina heeft het of over schildklier, hypofyse, stress of perimenopauze.
Trees Dat synchroniseren is een fabel. Ik weet niet meer hoe het precies zat, maar dit was de conclusie uit een nogal rammelig opgezet onderzoek van zeker 40-50 jaar oud. Sindsdien is de conclusie van dit oude onderzoek al ontelbare keren weerlegd door nieuw onderzoek. Er is nooit enig bewijs voor gevonden en gynaecologen en vrouwenartsen herkennen dit ook niet uit hun eigen medische praktijk, maar op een of andere manier blijft dit maar opduiken alsof het een feit is in tijdschriften, op vrouwenblogs etc. Het is nogal hardnekkig.
Oh wat bizar, dat wist ik helemaal niet. Anekdotisch bewijs dan, vooralsnog klopt het bij ons thuis wel iedere keer. 😆
Ik heb vandaag even een uitgebreide meditatie gedaan, en ik denk dat ik eindelijk ben aangekomen op een punt dat ik voorzichtig kan gaan erkennen dat het eigenlijk al een paar maanden niet goed gaat met me. Het is makkelijk om het weg te wuiven, want "ik ben een alleenstaande moeder, dus ik heb al 16 jaar stress", maar tja.. ik heb wel écht even een enorme terugval, die ik al maanden doodleuk ontken. Dus als het stress gerelateerd is zou dat op zich niet eens zo gek zijn.. 😬