Pimpelmeesje Als je er klaar voor bent om een klein beetje om te denken: je kan beter bij deze dingen hulp nodig hebben dan de simpele dingen wel te kunnen maar niet meer mee kunnen discussiëren over moeilijke vraagstukken, toch?
Ja en nee denk ik 😝. Ik denk dat het beiden voor- en nadelen heeft. Ik zou denk ik niet weten wat ik moet kiezen, als ik de keuze zou hebben.
Ik kan meestal heel veel bedenken, maar bij de uitvoering gaat het mis. Of ik heb niet door dat het misgaat of ik raak in paniek, omdat ik mijn hoofd precies weet wat ik moet doen, maar op een of andere rare manier dit niet kan omzetten in handelen (apraxie).
Afgelopen dinsdag op mijn re-integratieplek kreeg ik de vraag om mee te denken met een complexe casus en dat ging super goed. Geeft een enorme kick en dan ben ik echt blij dat ik dit nog wel kan. Vervolgens raak ik gefrustreerd, omdat ik voor de meest simpele zaken vaak hulp nodig heb of iemand mij moet controleren, omdat ik mijn eigen fouten niet zie. Ik kan sowieso erg slecht tegen afhankelijk zijn van iets of iemand. Ik wil alles zelf kunnen 😬.
Iets heel anders. Ik heb vanmiddag een hele poos staan praten met een vrouw van mijn leeftijd met vrij forse afasie. Zij vertelde dat er jaarlijks (of dit is net gestart? Ons gesprek was nogal handen en voetenwerk om elkaar goed te begrijpen) een afasie inspiratie dag is voor mensen met afasie om elkaar te ontmoeten en als ik haar goed heb begrepen was er op zo dag ook van alles te doen. Zij vond het iig ontzettend fijn. Geen idee of je man dit kent en of hij hier behoefte aan heeft, maar misschien is dit wel iets voor hem.