Bob_Ross kans lijkt mij klein als het gewoon om lesgeven gaat op een hbo. Misschien dat ze ernaar vragen als je ooit een promotie-traject zou willen doen, maar dat weet ik niet eens zeker. Zo ja dan heb je nog steeds hele goede cijfers.
De enige reden waarom ze naar mijn cijfers konden kijken was omdat ik aan dezelfde faculteit bezig was met afstuderen (ik was aan het wachten op de uitreiking van mijn bul en alles was al afgerond). Ze hadden gewoon een paar bijna afgestudeerde studenten uitgenodigd met hoge cijfers voor de baan. Anders hadden ze denk ik mijn cijfers niet eens meer mogen inkijken, gok ik en er is geen werkgever die later ooit nog om cijfers vraagt. Ik zou niet eens weten waar ik deze zelf heb liggen.
Ik heb niet eens op mijn cv staan dat ik cum laude ben afgestudeerd. Nooit gebruikt in een sollicitatiebrief. Ik heb heel wat sollicitatiegesprekken gevoerd als werkgever zijnde met sollicitanten en ik vond cijfers zelf echt niet interessant. Zal misschien per beroep verschillen, maar ik vind het in mijn vak ook echt nietszeggend. Het werk leer je toch pas na je afstuderen en persoonlijkheid, sociale vaardigheden en of er een klik was vond ik veel belangrijker.