Ik lees mee op een internationaal forum voor stroke survivors and caregivers. Er is een hele duidelijke forumregel dat als je denkt een beroerte te hebben op dat moment of een beroerte denkt te hebben gehad, dat je contact moet zoeken met je arts. Dat dit niet de plek is om een diagnose te zoeken of klachten te bespreken als je geen officiële diagnose hebt. Het staat in koeienletters boven het forum.
Ongeveer 10x per week komt er echter weer zo hypochonder aan met allerlei vage klachten of angst/paniekklachten met de vraag: ik zoek geen diagnose, maar denken jullie dat ik een beroerte heb gehad? De meesten hebben ook al allerlei scans gehad waarop geen oud of een recent cva te zien is, maar dat geloven ze niet. In plaats daarvan willen ze een diagnose krijgen van mensen met wel aangetoond hersenletsel, die zelf dagelijks worstelen met hun beperkingen en het feit dat ze een cva hebben gehad op jonge leeftijd?!? Echt rot op! Alsof wij niks beters te doen hebben dan mensen met angstklachten geruststellen. Echt zo respectloos.