[verwijderd]
Nou, ze is erg boos en gekwetst. Heeft me van de insta gegooid etc. Ik kreeg vannacht om 3:30 een bericht dat ze het echt niet begrijpt en dat ze het harteloos vindt en dat via whatsapp.
Daar heeft ze geen ongelijk in. Maar hoe zeg je iemand dat ze al zo lang in je allergie zit, dat je door alle kleine dingetjes er geen zin meer in hebt?
Hoe aardig ze verder ook is. Ik heb dit eind 2023 ook al gedaan en toen vond ze het vooral oneerlijk dat ik eerder niet benoemd heb wat me irriteert.
Kon ik me ook in vinden, maar wel gezegd dat ik voorlopig even weinig behoefte aan contact had. Toen bleef ze appen (wel veel minder), vastbesloten het niet te laten doodbloeden (mijn plan) en uiteindelijk met moeite na een poosje nog een keer afgesproken bij mij thuis.
Het is nooit een goede match geweest en ik heb me al die tijd teveel naar haar moeten conformeren. Ik heb daar inderdaad zelf een fout gemaakt en had die vriendschap niet door moeten zetten.
Maar hoe laat je iemand weten dat het daar op strand? Ik wil best met haar in gesprek, want ik begrijp dat het voor haar lastig is. Ik ben ook nog eens haar enige vriendin.
Welke woorden geef je aan: je hebt al die tijd vaak in mn allergie gezeten, maar ik trok het omdat je het bijna altijd goed bedoelde, maar nu trek ik het niet meer.
Help? ☹️