Zonnebloem ja precies, sommige ab slaat niet aan omdat het niet de goede is en niet omdat ze geen blaasontsteking zou hebben.
Klopt. Wat ik begreep heeft dit te maken met welke bacterie het veroorzaakt. Meestal is het de ‘poepbacterie’ (E. coli), maar als het wordt veroorzaakt door een andere bacterie, is er mogelijk een andere ab nodig.
Bij mijn dochter hadden die sukkels het dus niet op kweek gezet en ze reageerde dus helemaal niet op de ab. Moest het alsnog op kweek en dat duurde best lang, terwijl het kind lag te creperen van de pijn in een of ander smerig aftands ziekenhuis in Frankrijk 😡. Echt als ik daar nog aan denk, kan ik weer pissig worden. Ze moest met spoed een echo van haar nieren, maar in het ziekenhuis was de hele week geen plek. Echt hoe dan?!? Ze was opgenomen notabene! Moesten we zelf maar op zoek gaan naar een ander ziekenhuis. De echo moest van de kinderarts ook nog binnen 24 uur. Konden we een kind met 40 graden koorts en een ab infuus in de auto laden om het halve land door te rijden voor een echo bij uiteindelijk een privé kliniek. Wat een prutsers zeg.