Zonnebloem Pepper heeft haar maïskolf weer succesvol uitgekotst bij de dierenarts. En we hadden mazzel. We waren verkeerd doorverbonden op de spoedlijn en deze dierenarts was nog open. Dat scheelde weer 100 euro extra aan avond/ weekenddiensttarief. Het bleek ook nog de vader van een klasgenootje van de jongste, dus hij vond het prima dat we het normale tarief betaalde.
Wat betreft die boom. Er zit echt voor een kapitaal aan hout in die boom. Het hout is volgens mij nog goed. Er zit reuzenzam in, maar nog in een beginstadium. Ik hoop iets te kunnen regelen qua kappen in ruil voor het hout of iets dergelijks. De boom is zo dik dat je er bijv meerdere tafelbladen uit kan zagen of anders heel veel stookhout. Hoe zou ik dit gaan aanpakken? Iemand een idee? Advertentie marktplaats? Bedrijven die boomstamtafels maken mailen?
We moeten nog wel een kapvergunning aanvragen en wrs moet er nog door een professional beoordeeld worden of het echt reuzenzwam is (wat het 100% zeker weten is en daar valt niks tegen te doen). Ik wil er niet nog een jaar overheen laten gaan. Straks pleurt dat gevaarte op het huis.