Wat een mega kutopmerking @Ansji. Mijn ex flikte me die ook een keer. Als ik zei dat ik het druk had of iets dergelijks ‘sja, jij wilde scheiden.’ Ja wel ja, alsof je blijven een optie liet. Dan zei ik altijd dat ik met die insteek nooit het huwelijk was ingegaan. En dat is ook zo. Lekker makkelijk praten is dat.
Verder is het herkenbaar wat je schrijft, van een aantal jaren geleden. Toen was ik daar ook. Financiële stress, eenzaam, dat gevoel geleefd te worden. Jij hebt er niet voor gekozen ook nog, ik een soort van wel natuurlijk, maar ook weer niet. Je begint niet aan iets met de intentie dat het hierop uitloopt en dat is wat @Trees al zegt een levend verlies. Natuurlijk ben je daar verdrietig over. Dat is gewoon super kut. En daar mag je zeer zeker de tijd voor nemen om verdrietig over te zijn.
Ik heb dan alleen wel de boodschap er bij, dat het toch op een dag beter wordt. Waarschijnlijk heb je er de energie niet voor. Maar ik zou toch kijken of je vooral het financiële stuk niet op de een of andere manier oplossingen kunt bedenken. Kun je bijv iets kopen, al is het maar een appartement? Wat is er met jullie woning waarde gebeurd? Sta je ingeschreven voor een sociale huurwoning? Is er aan je inkomen iets te doen, krijg je alle toeslagen, voldoende allimentatie? Vooral dat laatste punt, het uitgangspunt bij alimentatie is dat kinderen het in beide huishoudens ongeveer even goed hebben. Dat leest niet zo. Zeker nu je ex hertrouwd is met een vrouw die het (hoe ik uit eerdere berichten begreep) financieel ook goed heeft. Zou je bij een herberekening er waarschijnlijk beter uit komen. Ik ben uiteindelijk van baan veranderd en heb mijn hypotheek overgesloten om het financieel te kunnen bolwerken. Mijn ex droeg en draagt niks bij. Dat was super zwaar maar heeft later echt wel lucht gegeven.
Voor het mentale stuk. Ik heb heel veel podcasts geluisterd en YouTube/ andere video’s gekeken. In de trant van gelukkig zijn alleen, dat al die andere stellen achter de voordeur ook heus niet allemaal happy zijn, de voordelen van lekker je eigen ding doen etc. Dat helpt wel echt super goed. Als je het leuk vind kan ik je wel wat linkjes sturen.