Ik zit als vrijwilliger in twee besturen. In het ene bestuur ben ik gevraagd om aan het einde van het jaar het voorzitterschap over te nemen. In eerste instantie ‘ja’ gezegd, maar ik denk dat ik er helemaal uitstap. Er zit iemand in het bestuur, waar ik knettergek van word. Hij heeft echt hele rare niet realistische ideeën, die echt haaks staan op mijn ideeën en het landelijk beleid van de vereniging. Het is wachten tot we in conflict raken. Daarnaast kan hij echt nooit normaal ergens antwoord op geven, zonder eerst de geschiedenis ervan uit de doeken te doen.
Ik: wat wil je drinken?
Piet: voordat ik daar antwoord op geef, wil ik je eerst meenemen in de geschiedenis van deze vraag. Op 16 juli 1467 was er een….. (10 minuten durend monoloog wat niet te volgen is)…. En zo belanden we aan op 7 maart 2024 om 10.53 in restaurant het hollende paard in slubberveen.
Ik: oké Piet, wat moet je nu drinken?!?
En zo gaat het met alles. Ik word echt gek tijdens die vergaderingen. En dan denk je dat hij klaar is, nadat je 30 minuten besteed heb aan een vraag die in 2 minuten had kunnen worden beantwoord, gaat hij op de mail weer verder met exact dezelfde niet relevante onzin herhalen 😖.
Het is deels zijn hersenletsel, maar hij is een vampier. Helaas niet zo knap exemplaar als Damon Salvatore. Hij zuigt elk beetje energie uit mijn lijf en laat je achter met bonkende hoofdpijn. Als ik mij nu al irriteer, gaat dat als voorzitter helemaal niet goed komen. Voordat je het weet, is mijn kruk het belangrijkste bewijs in de moordzaak van Piet.